Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: TUKENA JA TURVANA?
En tiedä, voiko omaa toimintamalliani sanoa edes hyväksi, mutta näin olen tehnyt: olen ensi sijaisesti yrittänyt jatkaa mahdollisimman normaalia elämää. Hoitanut läheiseni asioita, kun hän itse ei ole voinut sitä tehdä. Kertoillut kuulumisia ulkomaailmasta sairaalassaoloaikana yrittäen pitää läheistäni mukana elämässä. Lisäksi olen silloin tällöin pyrkinyt puhumaan tulevaisuudesta - realistisesti kuitenkin.Paljon olen toiminut pelkästään kuuntelijana yrittäen ottaa vastaan kaikki mahdolliset tunnetilat, joita läheiseni on käynyt läpi. Tosin olen hänelle myös suoraan sanonut, silloin, kun olen ollut jostain vahvasti eri mieltä. Läheiseni itse on sanonut ärsyyntyvänsä, kun kaikki jatkuvasti kyselevät hänen vointiaan ja tuntemuksiaan, joten näitä olen pyrkinyt välttämään. Annan hänen kertoa sen verran kuin itse haluaa.
Ehkä yksinkertaistettuna niin, että olen vain pyrkinyt olemaan olemassa ja lähellä. Ja mikä varmasti myös tärkeää, olen pyrkinyt pitämään huolta itsestäni.
Voimia Sinulle ja muista pitää huolta myös itsestäsi!
Krisse
- TUKENA JA TURVANA?Nonna
- Re: TUKENA JA TURVANA?krisse63
- Re: TUKENA JA TURVANA?PikkuLintu
- Re: TUKENA JA TURVANA?krisse63
- Re: TUKENA JA TURVANA?minttuli
- Re: TUKENA JA TURVANA?Tigerlily