Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Lähipiirissä syöpäpotilas
Re: Miten edetä
Hei,Meillä ongelmat kärjistyivät siihen, että syöpään sairastunut (syöpä leikattu ja sädetetty, nyt seuraillaan) mieheni muutti reilu viikko sitten asumuseroon. Yritin auttaa ja tukea häntä parhaani mukaan. Yritin ilahduttaa häntä lahjoilla, kehua hänen laihtumistaan kortisonikuurin lopetuksen jälkeen. Kerroin hänelle, että hän on minulle tärkeä. Iloita siitä, että hän pääsi sairasloman jälkeen töihin yms. Tavallaan pyörittää "normaalia" arkea mahdollisimman pitkälle. Meillä ei ole lapsia, joka on suuri suru meille molemmille. Valitettavasti vain itse puhuminen taisi kuitenkin jäädä vähemmälle. Ajattelin, etten pakota häntä puhumaan, mutta että kuuntelisin, jos hän haluaa puhua.
Pelko mieheni puolesta on ollut kuitenkin koko ajan kova, joten ei silloin ole jaksanut aina olla niin iloinen ja seurallinen. Välillä on riitojakin tullut. Olisin myös toivonut, että mieheni sukulaiset olisivat vähän enemmän olleet tukemassa sairauden aikana, mutta aika vähiin on apu jäänyt. Siitäkin mieheni tuntui syyttävän minua. Ei kertaakaan kysytty, että kuinka jaksan ja voisivatko he jotenkin auttaa? Onneksi omat sukulaiseni ovat auttaneet ja tukeneet minua.
Tuntui pahalta, että vaikka tavallaan olen aina laittanut mieheni etusijalle ja yrittänyt, että hänellä olisi hyvä olla, niin hän voi hyljätä minut niin tunteettomasti. Sanoi vain, että nyt hän tarvitsee omaa aikaa ja mahdollisuuden tehdä omia juttujaan. Sanoi vain, etten minä voi "ei syöpään sairastuneena" asioita ymmärtää. Ehkä se on totta, mutta parhaani olen kuitenkin asian suhteen yrittänyt tehdä...
- Miten edetäPaul
- Re: Miten edetäasparagus
- Re: Miten edetäPaul
- Re: Miten edetäsalome
- Re: Miten edetäTuntematon uhka
- Re: Miten edetäasparagus
- Re: Miten edetäMiiru
- Re: Miten edetäsalome
- Re: Miten edetärakkausvoittaa(ko)