Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Papan tulokset

Varmaan tiedätkin jo nämä suomennokset eli atypia tarkoittaa "vain" epätyypillisyys (siis esim, solun epätyypillisyys). Ja dysplasia tarkoittaa muutosta solujen koossa, muodossa ja järjestyksessä, Eli kun soluja tutkitaan laboratoriossa mikroskoopilla, saatetaan huomata edellisen kaltaisia muutoksia niiden "käyttäytymisessä". Epiteelisolujahan on kaikkialla ihmisessä, ihossa, limakalvoilla jne,,,, Siis normaali asia. Ihon pinnassa siis. Kervisiitti on tietysti kohdunkaulan tulehdus.
Ymmärrän enemmän kuin hyvin huolesi. Itse olen JO 59-vuotias nainen ja jo nuorena sain ensimmäisen papilloomavirukseni kondyloomineen (kukkakaalimaisine muodostumineen), mitkä penslattiin ja siitä asti olen käynyt Papa-tutkimuksissa säännöllisesti, Vielä elän. Nyt Papa-kokeideni tulokset huononivat ja tehtiin myös loop-konisaatio. Syytähän tilanteen huononemiseen ei voi oikein tietää, Onko tullut elämänaikana joku uusi syy (uusi papillooma, adenovirus tai vain iän tuomaa tulehdusalttiutta ja siten kroonistuvaa tulehdusta). Mutta onneksi meitä suomalaisia naisia seurataan Papoin, kolposkopia-tähystyksineen (värjäyksineen) ja loop-hoitoineen. Ja niitä hoitoja voidaan uusiakin tarpeen tullen, Seuranta on hyvä, Eivätkä ne hoidotkaan hirveän kivuliaita ole, mutta ainahan sitä pelkää ja jännittää, Se on luonnollista, Ole hyvällä mielellä ja hyvää kevättä,
arjak | 11.3.2009 klo 09:56:39