Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Papan tulokset

Hei!

Mulla oli syksyllä joukkopapa, jonka vastaus järkytys luokka IV eli vaikea kohdunkaulan syövän esiaste. (Edellinen papa luokka I, noin vuosi aiemmin). Itse en saanut papasta noin kattavaa vastausta. Kirjeessä luki vaan, että lähete kolposkopiaan papanvastaus vaatii lisätutkimuksia. Kyllä säikähdin!! En ymmärrä, että mitä saamasi vastaus tarkoittaa. Kolposkopiaa odotin kolmisen viikkoa, se on tehtävä kp8-12. Kolposkopiassa otettiin koepaloja, selkeitä solumuutosalueita näkyi kohdunsuulla ja ulkosynnyttimissä. Mulle tehtiin loop-hoito kohdunsuulle samalla, kun itse sitä vaadin.

Odottaminen oli tosiaan yhtä tuskaa ja olin varma et mulla on syöpä. Kolposkopian vastaukseen voi mennä kuukausikin, kiireellisemmät vastaukset tulevat nopeammin.

Mulla oli siis vaikea esiaste kohdunsuulla, joka saatiin pois loop-hoidolla. Ulkosynnyttimissä kondyloomavirustulehdus. Eipä paljon enää kondylooma heilauttanu, kun sain tietää et loop-hoito tällä hetkellä riitti. Nyt seuranta papakokeella ja kolposkopialla puolivuosittain viiden vuoden ajan. Kieltämättä kyllä säikäytti sen verran, että mörkönä kulkee mukana koko loppu elämän. Huhti-toukokuussa ois eka kontrolli, nyt jo alkaa jännittää.

Toivotaan, että pääset pian toimenpiteeseen ja sitten odottelemaan vastausta. Peukkuja, että selviäisit sinäkin säikähdyksellä!!
pelkokerroin10 | 8.2.2009 klo 21:07:59