Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...
Kiitos jälleen kaikista kannustavista ja tukea antavista viesteistä. Käsittääkseni minun lopputarkastukseni teki erikoistuva kirurgi. Minulla oli alkutarkastuksessa ja leikkauksessa toinen kirurgi,joka ohjeisti ko. lopputarkastuksen tehnyttä koko ajan. Ehkäpä hän ei vielä osannut riittävästi lukea potilasta,milloin hän haluaa tietää jotain ja miten paljon.Sitä hän kovin kyseli hoitajalta ,onko vastaus hormoni neg.tai posit. tullut,mutta ei ollut vielä tuo patologin lausunto siltä osin valmis.Muuta hän sitten ei tosiaan kertonut. Luultavasti lähden nyt tältä pohjalta onkologin vastaanotolle ja ilmoittelen ,ettei itsellä ole paljon tietoa tilanteestani. Tiedän kyllä ,että hekin ovat kovin kiireisiä,30 min/potilas.Pohdiskelen ,että ehkä tarvitsen psykologin apua,jos tällä vauhdilla huonoja uutisia vain jatkuvasti tulee tai tukihenkilöä.Läheisillä on oma surunsa tilaanteesta ja heidänkin jaksamisensa on koetuksella.Erityisesti 76v. äitini pelkää romahtamistani ja minä vastaavasti hänen jaksamista
Olin viikko sitten paikallisessa rintasyöpäpotilaiden vertaistuki ryhmässä. Ei ryhmä pahalta tuntunut,mutta tietenkin juuri sairastuneena ja keskimääräistä ikää nuorempana(43v)koki jälleen,että miksi minä ja olenko ainoa näin nuorija vakava tilanne? Hienoa kuitenkin oli nähdä kaiken läpikäyneitä,hyvinvoivia naisia. Se antoi vähän uskoa tulevaisuuteen. Samoin sain paljon tukea antavia kannutuksia ja ohjeita tulevia raskaita hoitoja varten.
Olin tänään tuossa luustokuvauksessa. Kyllä tuossa paikallaan maatessa 16 minuuttia ehdin hokea,että älä näytä sieltä nyt mitään.Tuntuu ihan hurjalta myllytykseltä ja vauhdilta,kun 2 kk sitten koki itsensä täysin terveeksi ja nyt pohtii syövän leviämistä ja elämän jatkumista. Mutta kiitoksia kirjoituksista ja taas tuli purettua tuntoja.
- Nyt meinaa henkinen kantti pettää...tinttinen
- Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...tuutikki-t
- Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...tinttinen
- Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...kevätmieli
- Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...päivänsäde