Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Nyt meinaa henkinen kantti pettää...

Tsemppiä sinulle,
älä pelkää pyytää apua, jos tarvitset sitä, minäkin soittelen vähän väliä Meikkuun ja juttelen ja kyselen, kun en saanut tarpeeksi tietoa kerralla, eihän sitä osaa kaikkia kysymyksiä kerralla kysyä. Uskalla pyytää myös lähete psykologille tms että pääset rauhassa juttelemaan sinua ahdistavista asioista.

Olen melkein samanikäinen kuin sinäkin, eli 44 v. Meitä on monta, ja kaikki käsittelemme tämän asian omalla tavallamme eikä mikään niistä ole väärin. Yritän itse aina kääntää masentuneet ajatukset pois, en kestä ajatella niitä pelottavia ajatuksia, ainakaan vielä. Toisaalta huomaan että minunkin pitäisi useammin lähteä lenkille, ulos tuulettumaan eikä istua sohvalla yksin (kutomassa pipoja). EN tiedä auttaisiko sinua jutella muiden kanssa jossain ryhmässä. itse en ole vielä mennyt, mutta viime hoidon yhteydessä oli kiva jutella huonekavereiden kanssa.

MInulle on ollut myös tärkeää kertoa sairaudesta esim ihmiselle joita tapaan töissä (olen oppilaitoksissa lkopuolinen kouluttaja, eli minulla ei ole oikeita työkavereita, vain kontaktihenkilöitä joita tapaan silloin tällöin, mutta olen tuntenut osan heistä jo muutaman vuoden ajan). On kyllä ihanaa kun joku ystävä soittelee ja kysyy vain että kuinka menee, vaikka tiedän että hänelläkin on kiire. Perhe ei aina jaksa kuunnella niitä samja juttuja.

Muistathan että voit aina tulla tänne foorumiin, me kuuntelemme ja kannustamme myös sinua!!

Terkkuja
Tinttu
tinttu | 31.10.2007 klo 17:31:47