Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Liikuntaa..
Luin hiljakkoin sanomalehdestä jutun, jossa kerrottiin, että liikunta estää rintasyövän sairastaneiden luukatoa. Rivakka kuntoilu voi alkaa vaikka heti hoitojen jölkeen.Itse aloitin liikunnan lisäämisen vähitellen, kun enimmät roppien vaikutukset olivat verestä lähteneet, ja toipuminen alkoi. Nyt olen käynyt jopa punttisalilla, kerran ja kävelylenkkien pituutta olen lisännyt.
Ko lehtijutussa mainittiin, että rintasyövän sairastaneilla on 15 % muita korkeampi riski murtumille. Näin on etenkin alle 55-vuotiaana sairastuneilla. Murtumahekkyys selittyy esim. sillä, että rintasyöpähoidot altistavat luukadolle.
Eli nyt vain kaikki liikkumaan mikäli rahkeet kestää.
Liikunta on myös hyväksi henkiselle hyvinvoinnille. Luulen, että liikunta ja hengitys-/rentoutusharjoitukset auttoivat minua selviytymään uniongelmista, jotka tulivat mukaan kuvioihin hoitojen päätyttyä. Elämä voittaa:)
Onnea ja tsemppiä kaikille teille rakkaat kanssasisaret, jotka olette ohittaneet raskaat sytohoidot ja voimia tiputuksissa ja sädehoidossa kulkeville! Myös kaikille toivoa ja positiivisuutta, jotka ovat vasta kuulleet diagnoosin.
- Liikuntaa..tuike
- Re: Liikuntaa..gugi53
- Re: Liikuntaa..Katjusmaaret
- Re: Liikuntaa..taistelu-62
- Re: Liikuntaa..Suski69
- Re: Liikuntaa..teppana
- Re: Liikuntaa..piamaaret
- Re: Liikuntaa..tullis
- Hiustenkasvumno
- Re: Liikuntaa..Syysnainen
- Re: Liikuntaa..Katjusmaaret
- Re: Liikuntaa..Syysnainen