Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Hei " tissittömät "!
Hei Mexita!Venytyksellä tarkoitit varmaan Ekspanderia(kudosvenytin).
Minulle laitettiin poistetun rinnan tilalle rintalihaksen alle rinnanpoistoleikkauksen yhteydessä tälläinen kudosvenytin.
Kudosvenytintä pitää käydä täyttämässä suolalioksella poliklinikalla viikottain. Suolalios pistetään ihon läpi tarkkaan määritettyyn kohtaan ekspanderiin.
Kerralla laitettavan lioksen määrä vaihtelee, kuinka paljon kestää venytystä, minulle laitettiin kerralla joskus yli 100mm.
Täyttökertoja tulee riippuen, kuinka iso rinta on poistettu, paljonko ekspanderin vetoisuus on. Mitä enemmän "kärsii" nestettä laittaa niin esim. 450mm ekspanderia ei tarvitse käydä monta kertaa täyttämässä.
Tällä systeemillä ei tarvitse olla ilman minkäälaista "rintaa" pitkää aikaa. "Pallo" rupesi muodostumaan aika nopeasti.
Ekspanderia on suositeltu pitää korkeintaan vuoden, minun tapauksessani se poistetaan mahdollisesti huhtikuussa,ja tilalle laitetaan silikoniproteesi, samalla oma rinta kohotetaan ja pienennetään saman kokoiseksi kuin tehty rinta.
Olen tähän asti ollut tyytyväinen ratkaisuuni, liivit päällä minusta ei huomaa mitään. Rinnat näyttävät normaalilta. Ilman liivejä näyttää hassummalta, kun ekspadertissi on korkealla ja oma raskas tissi roikkuu alempana. Aivan yhtä suurta tissiä ei ekspanderilla saa tehtyä kuin oma oli, mutta ihan hyvän kokoisen saa. Isoja on jo kannettu kauan aikaa ja on "korjauksen" tarvettakin, jos huumoria revitään tästä ikävästä asiasta!
Uskon, että lopputuloksesta tulee hyvä, näin minulle on sanottu.
Terv. Manti
- Hei " tissittömät "!mexita
- Re: Hei " tissittömät "!manti
- Re: Hei " tissittömät "!tissitön
- Re: Hei " tissittömät "!mexita
- Re: Hei " tissittömät "!tissitön
- Re: Hei " tissittömät "!Sirkkis
- Re: Hei " tissittömät "!Syksy2013
- Re: Hei " tissittömät "!helkky