Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövästä: leikkaus, lapsihaaveet ja uusiutumisriski

Hei ! Oletkin jo varmaan saanut tietoa lääkäreiltä, mutta kerron omasta kokemuksesta. Sairastuin itse munasarjasyöpään toukokuun alussa, leikkaus toukokuun lopulla ja sytostaatit alkoivat vajaa kuukausi leikkauksesta. Olin kyllä vähän toipilas siitä leikkauksesta kun eka sytostaattihoito alkoi. Tuntui että toivuin toisesta sytostaattihoidosta paremmin kuin ekasta. Sytostaatit tulee kolmen viikon välein ja saan ensi viikolla kolmannen hoitoni.Leikkaus ja sytostaatit ovat hoitolinja tässä syövässä.

Minullakin oli paljon kysymyksiä heti alkuun. Jotenkin lääkärit ohjasivat ajatteluani, että tässä mennään askel kerrallaan ja yritän siihen nöyrästi sopeutua. Oikeastaan niin onkin helpompaa, silloin pystyy nauttimaan niistä pienistä tärkeistä asioista, joita ympärillä on vaikka kuinka paljon. Ne vaan pitää oivaltaa. Ei kannata surra tulevia sairauksia, kun pitää selvitä tästä nykyisestä.

Uskon, että sinun leikkauksessa lääkärit yrittävät säästää toisen munasarjan, jos se vain on mahdollista, koskapa olet niin nuori.

Nyt on tärkeintä että SINÄ jaksat leikkauksen ja nämä hoidot.Olen tässä vaiheessa itsekin ja epäilen jaksamistani aina hoidon jälkeisinä päivinä. Mutta miksi emme jaksaisi. Tämä keskustelupalsta on todella mahtava paikka jakaa kokemuksia. Voimia halauksin!!! Toivottavasti saan lukea sun kuulumisia.
marianna | 28.7.2008 klo 15:45:10