Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövästä: leikkaus, lapsihaaveet ja uusiutumisriski

Heippa taas,

kävin viime viikolla ensimmäisessä jälkitarkastuksessa ja ajattelin tulla tännekin jakamaan hyvät uutiset, sillä toivon sydämestäni tämän viestiketjun ja kokemuksieni antavan toivoa jollekin, joka tällä hetkellä kokee syöpäepäilyjensä kanssa samaa epävarmuutta kuin minä kesällä...

Ensimmäinen jälkitarkastukseni oli siis viime keskiviikkona. Sisätutkimuksessa ei todettu mitään normaalista poikkeavaa ja labrastakin saatu ilouutinen kertoi CA125-arvon olevan vain 7 (eli käsittääkseni aikalailla terveen luokkaa). Nyt elämää voi siis suunnitella eteenpäin helpottunein mielin - ainakin seuraavaan kontrolliin saakka.

Aika kova keikka tuo jälkitarkastus kuitenkin oli. Olin koko edellisen viikon työ- ja yksityiselämän saralla kovin kiireinen enkä onneksi ehtinyt pohtimaan tulevaa tarkastusta. Mutta kun ajoin auton NKL:n parkkipaikalle ja kävelin ovista sisään, kaikki kesällä tapahtunut palautui mieliin ja olin kovin hiljasta tyttöä. Lekurikäynnin jälkeen, kuultuani hyvät uutiset ja sulkiessani tutkimushuoneen oven takanani, kaikki jännitys purkautui niin rajusti, että puhkesin hillittömään itkuun ja oli pakko vetäytyä naistenhuoneeseen tasaamaan olotilaa hetkeksi ennen labraan menoa. Silloin tajusin, taas kerran, kuinka suuren "kokemuksen" olen läpikäynyt ja kuinka tämä asia pyörii koko ajan jossain takaraivossa , vaikka sitä tiedostaisikaan tai vaikkei se päällimmäisenä mielessä olisikaan. Oletettavasti se tulee varmaan olemaan olennainen osa minua hamaan tulevaisuuteen saakka...

Toivotan hyvää syksyä ja valoisia ajatuksia kaikille teille kanssasisarille, ulkona vallitsevista myrskyisistä säistä huolimatta!

Päivi76

PS. Nyt lienee myös hyvä tilaisuus kiittää teitä kaikkia tuesta ja turvasta, sekä tsemppaamisesta! Koko sairauteni ajan olen säännöllisesti lukenut tätä palstaa, hakenut tietoa sekä myötäelänyt muiden kokemuksia: pelkoja, suruja ja ilojakin. On ollut ihana huomata, että en ole sairauteni, tuntemusteni tai ajatusteni kanssa yksin, vaan palsta on tulvillaan samankaltaisia kokemuksia, mutta myös apua, välittämistä sekä sitä kaikkein tärkeintä: tsemppausta! Pidetään lippu korkealla jatkossakin!

päivi76 | 27.10.2008 klo 20:21:53