Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövästä: leikkaus, lapsihaaveet ja uusiutumisriski

Hei,

tässä sinulle jotain tietoa omasta kokemuksesta.

-sairaalassa olin n.viikon ja leikkauksesta seuraavana päivänä minut autettiin sängystä ylös. Kotiin kun pääsin sairaalasta niin heti köpöttelin pieniä lenkkejä ulkona, koska toipuminen on nopeampaa, kun vähän liikuskelee.
-hoidot minulla aloitettiin vajaa kuukausi leikkauksesta,sain sytoja 6 x 3 vko.n välein ja pahin sivuoire oli minulla pahoinvointi. Itse olin koko ajan sairaslomalla töistä ( 5kk). Töissä olisin varmaan fyysisen kuntoni puolesta hoitojen välissä voinut olla, mutta koin, että sairaus oli niin kova paukku, että halusin aikaa käsitellä sitä ja olla perheeni kanssa (minulla on kolme lasta).
- leikkausessa minulla poistettiin molemmat munasarjat, vatsapaitaa, imusolmukkeita, kohtu ja umppari, mutta tämä olikin minun toiveeni, koska lapset olen jo tehnyt ja kasvaimeni oli pahanlaatuinen. Eli tähän lapsettomuuskohtaan en valitettavasti pysty antamaan muita neuvoja, kuin että kirjaa kysymykset itsellesi lääkärin käynnille ylös ja kysele häneltä kaikki mahdolliset mieleen tulevat asiat.
- Leikkausesta minulla on siis kulunut aikaa jo 2½ vuotta ja olen voinut hyvin.Ainoa hoitoni on tällähetkellä vaihdevuosioireisiin estrogeeni laastari ja kontrolleissa käyn nyt puolen vuoden välein.Alussa ne oli kolmen kuukauden välein, mutta vasta väliä pidennettiin.

Voimia sinulle tulevaan ja pidä positiivinen asenne yllä kaikesta huolimatta, koska sen olen ainakin omalla kohdallani huomannut tärkeäksi voimavaraksi.
eloisa-70 | 13.7.2008 klo 11:02:41