Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Munasarjasyövästä: leikkaus, lapsihaaveet ja uusiutumisriski

Hei, olet jo varmaan saanut tietoa edellisistä vastauksista, mutta laitan vielä oman kokemukseni. Minulla oli syöpä toisessa munasarjassa ja leikkauksessa poistettiin kaikki mahdollinen, molemmat munasarjat, kohtu, umpisuoli ja vatsapaita, leikkaus kesti noin 4 tuntia. Ylös seuraavana aamuna ja heti liikkeelle. Sytot 8 kertaa aloitettiin kahden viikon kuluttua leikkauksesta, tämä on yksilöllistä kuten kaikki tässä sairaudessa. Kävely oli vähän huteraa, mutta liikkuminen ja raitis ilma on tärkeää. Itse en voinut huonosti lääkärit antavat kyllä hyvät lääkkeet, tukka ja kaikki karvoitus lähti. Olin 1 ½ vuotta kuivilla, kunnes tämän kuun alussa löytyi uusia kasvaimia ja hoidot alkoivat uudelleen nyt 6 x kolmen viikon välein, ensimmäinen takana ja olo hyvä. Lapsiasiaan en voi vastata, koska itse olen jo sen ikäinen, että asia ei enää olisi ollut ajankohtainen. Tärkeintä on pitää mieli hyvänä ja kunto myös. Tsemppiä sitä tarvitaan kaikissa vaiheissa, mutta lääkärit ovat tosi auttavaisia.
Mekku | 28.7.2008 klo 19:11:50