Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: taxot vastaan CEFit

Itellä vasta Taxo meneillään, mutta jokainen kerta (olen siis saanut 3 kertaa) ollut erilainen.
Ekalla kertaa oli fyysinen väsymys rankka, toisella kertaa psyykkinen väsymys ja kolmannella kerralla taasen fyysinen, mutta se oli jotenkin syvempi väsymys, mutta meni nopeampaa ohi. Samoin oli makuaistimuksen kanssa, että viimeisellä kerralla meni nopeammin ohi.
Kyllä mulla oli Taxon aikana pahoinvointia ja käytin siihen suosiosta Kytriliä, sillä Primperanista sain ummetuksen (yllätys yllätys).
Ensimmäisellä kerralla oli säryt kovat, mutta toisella kertaa kortisonin lopetus porrastettiin ja otin Panadolia tarpeen mukaan.

Sovellettu FEC/CEF eli CEX on mulla alkamassa maanantaina (epirubicin+syklofosfamid+xeloda) ja vähän meinaa jännittää, miten voin sen aikana.

Pahoinvointi-lääkkeistä vielä; on myöskin Emendiä sekä Aloxia, jotka annetaan ennen tiputusta ja ovat todella tehokkaita. Emend on suun kautta otettava ja Aloxi suonensisäisesti. Näistä kannattaa kysellä, jos ei ole Kytrilistä, Zofranista tai Navobanesta apua. Aloxin aikana vaan ei viimeksi mainittuja voi käyttää yhtä aikaa; siihen yleensä yhdistetään kortisoni.
Primperania ja Kytriliä ym voi käyttää yhtä aikaa.
Cherry | 11.7.2009 klo 09:21:29