Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintaproteesi

Hei kanssasisaret!

Käytin proteesia 3 vuotta ennen tram-leikkausta. Proteesi oli
kooltaan oikein sopiva terveen rinnan kanssa. Helsingistä Amoena-liikkeestä ostin proteesiliivejä ja proteesi pysyi hyvin paikallaan liiveissä. Tietysti liikkuessa ja kurkottaessa liivi nousi ylemmäs proteesi puolelta ja vaati oikomista, jotta rinnat olisivat kohdallaan. Ulkopuoliset eivät huomanneet, että kyseessä oli proteesi. Ainoa hankala puoli proteesissa oli tietty hikoileminen, näppyjen ilmaantuminen ihoalueelle ja tietysti "tyhjä" olo illalla nukkumaan mentäessä. Uimahallissa kävin entiseen malliin, hankin Amoenasta myös uimapuvun, jossa proteesille oma pussi. Proteesi ei päässyt karkailemaan uidessa.

Nyt on kohta 2 vuotta siitä, kun sain omasta vatsanalueesta tram-leikkauksen myötä uuden rinnan, johon olen erittäin tyytyväinen. Rinnat ovat symmetriset ja liivien pito onnistuu kuten ennen syöpää. Arvet ovat nyt hyvin parantuneet, pehmentyneet ja vaalentuneet. Loppuvuodesta menen nännin tatuointiin.

Proteesiaikaan sattui kaikenlaista kommellustakin. Suojelin proteesia, ettei mene rikki. Kerran saunan jälkeen mieheni oli istahtanut nojatuoliin proteesini päälle. Minä tietysti parkaisin pelästyksestä. No proteesi oli ehjä ja mies tuumi:
"Jo ihmettelinkin, kun tuoli oli niin pehmeän oloinen."

Tram-rinta on oikean oloinen, tuntokin on alkanut siihen pikkuhiljaa tulemaan. Olen oikein tyytyväinen lopputulokseen.

Aurinkoista pääsiäistä kaikille ja ennen kaikkea paranemista niille, jotka parhaillaan kamppailevat tämän taudin/hoitojen kanssa!
iirisrukka | 5.4.2007 klo 18:44:14