Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Rintaproteesi
olen elänyt proteesien kanssa nyt jo viisi vuotta ja matkalla on sattunut!!!sekä tosi hauskoja että hämmentäviä juttuja...
meillä proteesi haetaan paikallisen syöpäyhdistyksen palkkaamalta hoitajalta, aluesairaalasta, kun aikaa leikkauksesta ( minun kohdallani kolmesta leikkauksesta )on kulunut riittävästi. hoitaja oli muuten ensimmäinen ihminen, joka kävi luonani leikkausten jälkeen.hyvä tyyppi=käytännöllinen ja kokenut.
eka proteesini ja liivit olivat erinomaisen hyviä laadultaan. liivit niin hyvät, että olen jatkossa ostanut niitä useat. kesti reilut kaksi vuotta ennen kuin eka proteesi meni rikki. sen sisäpinnalla ollut kokoa ilmoittava tarra alkoi rispata reunoilta.
rikkimeno oli hetkellinen katastrofi ja masennuksen paikka. jouduin odottamaan uutta lähes kaksi viikkoa ( hain ihan pokkana sairasloman odotusajaksi vedoten siihen, etten kertakaikkiaan pysty asiakkaideni edessä olemaan "normaalisti" ilman proteesia )vanu kun ei vastaa silikonitäytteistä proteesia, joka parhaimmilaan ei todellakaan erotu luomusta vaatteiden alta.
toista hakiessa tein heti selväksi, ettei edellä kuvatun lainen tilanne saa uusiutua. siitä seurasi aivan turhia tulonmenetyksiä ja itkuja. sainkin hoitajalta varaproteesin, joka oli kuulemma jonkun rintasyöpään tannoin menehtyneen proteesi. omaiset olivat toimittaneet proteesin yhdistykselle... ensin tuli tietty semmoinen "outo olo".... sitten syvä kiitollisuus!!!
käytin varaproteesia lenkillä, kotihommissa yms. missä ei ollut niin tärkeää, ovatko molemmat puolet ihan täsmälleen saman kokoiset.
mutta varsinainen toinen proteesini oli heikkoa tekoa ja elän nyt kolmanteen totutellen. varaproteeseja aktiivista liikkumista ja raisua peuhaamista varten luonnossa, minulla on kaksi!!olenpa onnen tyttö...ja elossa!
olin muuten hetken aikaa myös jonossa korjausleikkaukseen... sitten yhtäkkiä huomasin, että olen itseni kanssa sinut näin.
ehkä ansio siitä kuuluu puolisolleni ja perheelleni!!!
- Rintaproteesisanteri
- Re: Rintaproteesilillukka
- Re: Rintaproteesikevätmieli
- Re: Rintaproteesilillukka
- Re: RintaproteesiSartsa
- Re: RintaproteesiKehäkukka
- Re: Rintaproteesitautinen
- Re: Rintaproteesiiirisrukka
- Re: Rintaproteesisanteri
- Re: Rintaproteesisanteri
- Re: Rintaproteesiavec
- Re: RintaproteesiManssi