Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Rintaproteesi

hei,
mie olen käyttänyt proteesia 8 vuotta. Olin korjausjonossa, mutta syövän uusiminen vuoden kuluttua tiputti minut pois siitä. Olin kyllä jo tullut siihen tulokseen, että en taida mennä siihen, leikkaukset saivat kohdallani riittää.
Ei proteesista isoja harmeja ole ollut. Hyvät rintsikat ovat a ja o. Aikoinaan kun kuljin vielä joogassa,kerran tissi tipahti jonnekin kaulan tietämille. Hiukan siinä keskittyminen herpaantui ja tuli hillitön halu alkaa kikattamaan. Toisen kerran se tipahti perunavakoon kesällä, kun olin pottumaalla kuokkimassa. Usein kotona, etenkin yksin ollessani, otan pois kokonaan, kun kiusana oli kauhea kutina. Ajattelin se johtuvan ihoon kiinnitarttuvasta proteesista. Nyt olen huomannut kutinan johtuvan kaarituellisten metallikaarista, jotka olen sitten joutunut repimään pois kaikista.Kutinat loppuivat.
Viimeinen haaveri proteesin kans tuli kun vuoden vanha lapsenlapseni puraisi siitä, reikähän siihen tuli ja lillit alkoi valua ulos.Onneksi proteeseja on kertynyt varastoon. Täällä Ruotsissa saa joka vuosi hakea uuden. Käydään muuten suoraan kaupasta hakemassa. Siellä on kurssitettu myyjä, joka auttaa löytämään sopivan.Tuntui eka kerralla vähän pöljältä, mutta siihenkin on tottunut.

kaikkea hyvää teille kanssasiskot
Manssi | 22.4.2007 klo 09:09:10