Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Ainiin - hormonikierukasta vielä
Kysyin tännän vielä kolmannen onkologin mielipiteen hormoniherkään rintasyöpää sairastavan ehkäisynä.Hänkin oli sitä mieltä, että se on paras ratkaisu tamofenin kanssa. Kierukan hormonivaikutus on paikallinen ja sitäpaitsi sehän erittää vain progesteronia, ei estrogeeniä.
Se taas puoltaisi sitä, miksi se oli joltakulta kielletty, jonka kasvaimesta löytyi ainoastaan progesteronireseptoreita, eikä estrogeenireseptoreita ollenkaan. Tamofenhän vaikuttaa minun tietääkseni ainoastaan estrogenin sitoutumiseen syöpäsolujen hyväksikäytettäväksi.
Omista hormonireseptoriprosenteistani en saanut tietoa tällä käynnillä, papereissa luki vain positiivinen molemmille, joten tyydyn siihen. Muuten onkologi oli aivan ihana, halasi jopa minua tsemppihenkeä toivotellen! :) Ensi kerralla on sama lääkäri, mulla näyttääkin nyt olevan lääkärivastaanotto joka käynnillä?? No, parempi niin vaikka rahaa menee enemmän, kun pitää maksaa poliklinikkamaksu joka käynnistä.
- Ainiin - hormonikierukasta vieläkevätmieli
- Re: Ainiin - hormonikierukasta vieläkevätmieli
- Tottatools
- Re: Ehkä pilkun viilaamista...kevätmieli
- Re: Ehkä pilkun viilaamista...kevätmieli
- Loppuviilaus ;)-miu-
- Korjaus-miu-