Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Munasarjasyöpä
Hei rakkaat ystävät!Tänään onkologin vastaanotolla ja pahanlaatuinen kasvain oli sitten syöpää toisessa munasarjassa ja yksi solumuutos lantiolla. Eli Gradus 3, levinneisyys 1 tai 2. Levinneisyysluokitus varmistuu perjantaina lääkäreiden kokouksessa. Alkujärkytyksen jälkeen olen jo jossain määrin sopeutunut siihen, että minä olen syöpä potilas. Ja tänään jopa helpottunut olo, kun tulokset selvillä. Olen näillä sivuilla vieraillut päivittäin ja lueskellut teidän tarinoitanne.
Sytostaattihoidot alkavat maanantaina ja olisinkin nyt kysellyt teiltä, millä tavoin minun kannattaa niihin varautua? Onko teille tullut kovasti pahoinvointia? Oletteko pystyneet käymään kavereiden kanssa ulkona syömässä tai muuten osallistumaan maailman menoon? Jos valkosolut on alimmillaan 10 pvän päästä hoidosta, niin oletteko silloin pysytellet sisätiloissa? Pahoinvointilääkkeet (Navoban) ovat ihan hirveen hintaisia, mutta kannattanee ottaa?
Miten teillä on sairauden hoito tehonnut, onko uusiutunut?
Itse olen 51-vuotias bailumummu, joten lapset on tehtynä ja nautin jo lapsenlapsista. Olen siitä onnellisessa asemassa, että kuukautiset on päättynyt jo muutama vuosi sitten eikä vaihdevuosioireita ole ollut, joten hormonilääkitystä ei ole eikä luultavasti tarvitakaan.
Voin siis keskittyä täysin itseni parantamiseen ja tunnen suurta myötätuntoa teitä nuoria äitejä kohtaan, jotka kamppailevat tämän sairauden kanssa ja yrittävät samalla hoitaa perhettä.
Olen lukenut teidän kirjoituksianne niin monta kertaa, että aivan kuin tuntisin teidät. Olisipa ihanaa nähdä kaikki livenä :)
Lämmöllä
Sirpa
- Munasarjasyöpäsipukka
- Re: MunasarjasyöpäSyysnainen
- Re: Munasarjasyöpäpike44
- Re: Munasarjasyöpäsipukka
- Re: MunasarjasyöpäSyysnainen
- Re: Munasarjasyöpäpike44
- Re: MunasarjasyöpäMagdalan Maria