Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
munasarjasyöpäni on uusimassa?!?
Sairastan munasarjasyöpää ja olin nyt toisessa kontrollissa hoitojen jälkeen ja markkeri on noussussa; nyt 44 ja pelkäänkin, että syöpä on uusimassa, kun samalla olen ollut väsyneempi ja voimattomampi kuin vielä esim. 3kk sitten.
Minut leikattiin joulukuussa 2005 ja sain 9 sytoa, joilla kaikki näkyvä poistuikin eli viimeisen syton sain vuosi sitten kesäkuussa ja sen jälkeen vielä joulukuulle kokeilulääke Avastinia. Toivoinkin ja lääkäri toivoi, että siitä olisi apua, ettei syöpä uusisi, mutta nyt siis on arvo pikkuhiljaa nousussa. Syöpäni (Stage III ja gradus 2) oli levinnyt toiseenkin munasarjaan ja vatsakalvolle jäi sellainen rypälemäinen matto, joka oli täynnä pieniä kasvaimia. Olin niin toiveikas, että paranisin kokonaan, mutta nyt sitten näyttää siltä, että syöpä voi olla uusimassa. Myös lääkäri oli sitä mieltä, vaikka ei mitään vielä ultralla löytänytkään...
On tämä vaan sellainen kurja tauti, kun se pitää kavalasti otteessaan eikä koskaan voi tietää, mistä se taas putkahtaa esiin. Minulle ainakin on tosi vaikeaa oppia elämään tätä päivää, kun kaikki vielä on suhteellisen hyvin. Pelkään melkein koko ajan ja syöpä pyörii mielessäni niin, ettei mistään muusta tahdo tulla mitään. Ja tämä epätietoisuus on pahinta, kun ei tiedä varmasti, onko syöpä tullut takaisin...
Voimia teille kaikille, jotka taistelette syövän kanssa!!
Helena
- munasarjasyöpäni on uusimassa?!?helmar