Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpään
Hei!Olin tänään hoitosuunnittelukäynnillä, siellä kerrottiin osittain samoja asioita kuin leikkauksen jälkitarkastuksessa. Minulta siis poistettiin 30.11 toinen rinta ja kainalon imusolmukkeet: kasvain oli 2,5 cm, gradus 3, leviämistä kuvaava prosenttiluku oli 99, syöpä on hormooninegatiivinen ja myös se HER (en muista mitä siinä on perässä?) oli negatiivinen. Yhdestä imusolmukkeesta oli tautia löytynyt.
Tänään otettiin EKG, ja ensi perjantaina tehdään luuston gamma-kuvaus. Seuraavalla viikolla verikokeita, ja 13.12 menen osastolla ja samalla otetaan keuhkoröntgen ja vatsan alueen ultratutkimus tehdään, saan ensimmäisen hoidon ja jään osastolle yhdeksi yöksi. Tarkoitus on antaa ensin kolme kertaa Taxoterea, ja sitten toiset kolme sitä kolmen aineen yhdistelmää, onko se joku CEF, vai mikä kirjainyhdistelmä se onkaan. Neulasta pistetään Taxoteren aikana päivää ennen hoitoa, ja kortisonia otan 5 tablettia ennen ja jälkeen hoidon.
Sain maksusitoumuksen peruukkiin, koska yleensä näistä aineista hiukset lähtevät. Lääkäri sanoi, että jäähattua voi kokeille, itse olin ajatellut, että en uskalla. Lääkäri sanoi, että hyvin harvoin tämä lähettää pesäkkeitä päähän, joten hänen mielestään sitä voisi kyllä käyttää.
Sytostaattien jälkeen pidetään sitten noin 4 viikon tauko, ja sitten sädehoitoa vähintään 25 kertaa, eli kesä on alussa, kun hoitoputki päättyy...
Eniten hirvittää, miten vatsani ja kuntoni kestää, kun vatsa on huono edellisistä sädehoidoista, ja liikkuminen ja kunnon kohottaminen on sädetyksen aiheuttamasta hermoratavauriosta johtuen erittäin hankalaa.
Vinkkejä jaksamiseen ja vatsan kestämiseen otan edelleen mielelläni vastaan, ja myös muita neuvoja kaikilta, joilla on kokemusta näistä.
t. Ellinoora
- TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänellinoora
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkevätmieli
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkukkamaaria
- Re: TAXOTERE ja muut hoidot rintasyöpäänkevätmieli