Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitys
hei!Minulla leikattiin rintasyöpä 9/06, sitten tehtiin LD korjausleikkaus 10/06 rinnan poiston yhteydessä. Sytot 6xCEF ohi 3/07 ja sädetys päättyi 5/07. Töihin palasin 8/07 mutta tein aluksi neljä päiväistä työviikkoa, eli käytin pois kertyneet vuosilomat yksi pv per vko. Koko syksyn taistelin kipeän ja kramppaavan selän kanssa, sädetys ei tehnyt hyvää LD kielekkeelle ja arvelle ja koko selkäranka jäykkä. Alotin 2 krt per kk OMT fysiorerapian ja kerran vkossa kävin bodybalance venyttelyssä. sängyn patja vaihdettiin kovempaan ja se helpotti selkää hieman. Helmikuussa rupesin hiihtämmän, alotin liian rajusti ja hartiar ja lavat menivät totaaaliseen jumiin - kävin hierojalla 3 krt ennenkuin helpotti. Nikama fasetti lukkoja on ololut ennärys-määrä, kaularangan alueella jopa. tuntuu että nämä sytot ja tamofen tehneet kropasta entistä jäykemmän. Nyt vuosi sädetyksen päättymisestä aölkaa helpottamaan, aamulla jope herään siihen ettei selkään satu..käyn nyt 2 krt vkossa bodybalance ja bodyvive jumpissa -en koskaan ole ollut näin motivoitunut jumppamaan kuin nyt kun siitä saa helpotusta oloonsa. Vuodenvaihteesta olen tehnyt normaalia työpäivää, matkustanut lentäen joka vko Helsinkiin ja olen jaksanut ihan hyvin. Aivotoiminta eli ajatus juoksee jo entiseen malliin, huomasin tosin syksyllä että keskittyminen oli silloin vaikeampaa. sanoisin että omalta kohdaltani vuosi hoitojen päättymisestä on ollut käänteentekevää, nyt alkaa krempat helpottamaan!
PS: olen siirtynyt käyttämään rulla hiirtä ja teen pitkin päivää venytyksiä jottei niskat/hartiat mene jumiin.
- Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitystähtitaivas
- Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännityspiastar
- Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitysseisoo yksin