Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitys
Hei te kaikki työelämään palanneet,kertokaapa kokemuksianne, miten olette työelämässä jaksaneet?
Minulla sädehoitojen päättymisestä on aikaa nyt kolme kuukautta, ja 1-vuotiskontrolliin olen menossa lähiaikoina. Työelämään paluu on sujunut kohtuullisen hyvin, mutta taivaalle on alkanut kerääntyä mustia pilviä jännityspäänsäryn ja keskittymisvaikeuksien muodossa. Mukavaa olisi kuulla, miten olette tästä siirtymävaiheesta selvinneet.
Minun työni on toimistotyötä ja teen sitä paljon hiirellä, ja kuinka ollakaan, poistettu rinta oli hiirikäden puolella. Minulla oli jo ennenkin syöpää niska- ja hartiaseudun vaivoja, ja hoidot katkaisivat harmillisesti tämän alueen kuntouttamisen. Nyt kun sädealue alkaa arpeutua, minulle on ilmaantunut pantamaista jännityspäänsärkyä uudelleen, ja iltapäivisin saan jo ponnistella kovasti, että pystyisin siltä säryltäni keskittymään työhöni.
Tilannetta pahentaa vielä tämä kemoaivoksi sanottu ilmiö, jossa tarkkaavaisuus voi olla kohdistuneena vain yhteen asiaan kerrallaan. Jos siis kesken työn puhelin soi tai joku tulee toimittamaan asiaa, on hyvin todennäköisestä, joku osa tästä kokonaisuudesta jää minulta rekisteröimättä, tai jos vaikka noteeraankin, niin saatan unohtaa samantien. Todella kiusallista ja ärsyttävää, koska haluan suoriutua kunnolla.
Olen nyt alkanut käyttää muistilippuja ja lappuja, mutta vielä en ole niin harjaantunut, etteikö ohareita sattuisi. Onko tämä tilapäinen vaihe, kertokaa te pitemmälle ehtineet! Ja mistä olette hakeneet apua, että tilanne alkaisi helpottaa?
Olen alkanut käydä uudestaan akupunktiossa, mutta ensimmäinen kerta laukaisi vasta lapoja. Niinikään fysiatrialla käyn pyytämässä liikuntareseptiä, mutta ennen kaikkea minua kiinnostaa tuo, korjautuuko kemoaivo koskaan, vaan olenko lopun elämääni putkiaivoinen vähän kuin mies;)))
T. Karhutar
- Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitysKarhutar
- Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitystähtitaivas
- Re: Kemoaivot ja niska-hartiaseudun jännitysseisoo yksin