Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Oonko ainut, joka on saanut diagnoosin vastaanotolla ?!?
Pakko laittaa tähän ensin lainaus HUS:in sivuilta: '– Joku haluaa tietää kaiken tarkkaan ja suoraan, joku ei halua kuulla kaikkea. Eräs potilas totesi jälkeenpäin, että oli hyvä, kun sanoin hänelle tiukasti, että lopeta nyt nuo hautajaisjärjestelyt! Joku taas on niin ahdistunut ja hauras, että ääntäkin pitää hiljentää, kun hänelle puhuu.'Eli mulle tuli kutsu vastaanotolle pikakirjeenä sairaalasta, se että kirje tuli pikana, herätti epäilykseni, mutta tod.näk. asiaan vaikutti myös joulunalusaika. Musta oli aivan ihanaa, että mut kutsuttiin vo:lle, vaikkakin käynti oli lyhyt ja ytimekäs ja lääkärinäni sairaalan vakavailmeisin tohtori. Kuulun siihen ryhmään, joka haluaa tietää kaiken heti ja tarkasti, mutta enhän minä siellä vo:lla mitään vastauksia kysymyksiini saanut ja ihan ymmärrettävistä syistä: näytteet kun tutkitaan vasta leikkauksessa ja sen jälkeen, ja silloin ne lääkäritkin vasta syövästä jotain tietävät. Jälkeenpäin olen sitten kuullut, että useat saavat diagnoosin puhelimitse, en tiedä, vaikuttiko minun tapauksessani se, että asun samassa kaupungissa vai mikä, yleinen käytäntö täällä kuitenkin on se, että kun tulee vo:lle ja kuulee dg:n, heti siihen päälle on syöpähoitajan vo. Mun tapauksessa syöpähoitajan vo. kuitenkin oli vasta parin päivän päästä, kun satttui vuodenvaihde väliin ja ehkä hyvä niin, koska sain valmiiksi pähkäillä lisäkysymyksiä. Muuten olen antautunut täysillä näiden ammattilaisten käsiin enkä epäile pätkääkään, etteivätkö he järjestäisi minulle parhaita mahdollisia hoitoja. Arvostus hoitohenkilökuntaa kohtaan kasvaa joka kerta kun nousen mäkeä ylös kohti 'vuoristosairaalaa'. Ja mikä parasta: kun on kyseessä pieni sairaala, on vaarana, että pääsee useamman kerran saman lääkärin vo:lle ;)
- Diagnoosi puhelimitse?tiiplis
- Re: Diagnoosi puhelimitse?hiutale
- Re: Diagnoosi puhelimitse?tiiplis
- Re: Diagnoosi puhelimitse?ellinoora
- Re: Diagnoosi puhelimitse?Karhutar
- Re: Diagnoosi puhelimitse?ellinoora
- Re: Diagnoosi puhelimitse?malignum
- Re: Diagnoosi puhelimitse?arpakuutio