Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Diagnoosi puhelimitse?
Hei!Olen saanut molemmat diagnoosit lääkäriltä paikanpäällä, ensimmäisen niin, että lääkäri sanoi tutkimusta tehdessään (ikään kuin itselleen): Voi kauheaa kun tää on levinnyt! Sitten tutkimuksen jälkeen kertoi asian ihan rauhallisesti, mistä on kyse. Olin yksi liikkeellä 45 km päässä kotoa, menin ensin shokkiin, sitten kun vähän selvisin, menin kahville ja ajoin kotiin. Matkasta en juurikaan muista mitään, enkä myöskään mitään erityistä osannut lääkäriltä tai hoitajilta kysyä.
Tämä toinen todettiin mammografian yhteydessä otetussa ultrassa. Lääkäri sanoi, että hän ottaa vielä neulanäytteet, ja minä kysyin, että voiko tämän ultran perusteella tietää, mikä se voi olla. Lääkäri sanoi, että ei hän sille muutakaan selitystä keksi kuin syöpä. Lääkäri ja hoitaja olivat ihan ystävällisiä, mutta kyllä se sellainen shokki on, että ei siinä osaa mitään kysyä. Onneksi nyt olin ystäväni kanssa liikkeellä, joten ei itse tarvinnut ajaa.
Olemme kaikki niin erilaisia, mutta minusta olisi ollut parempi, jos olisin saanut tiedon kotona puhelimitse, tai kirjeellä ja saanut numeron, johon voin soittaa sitten kun haluan ja pystyn, tai sitten aika lääkärille jonkin ajan päästä, jossa voisi saada tietoa.
Luulen, että sellaista tapaa, aikaa ja paikkaa ei ole, miten ja milloin sen tiedon saa. Se on niin musertavaa joka tavalla.
t. Ellinoora
- Diagnoosi puhelimitse?tiiplis
- Re: Diagnoosi puhelimitse?hiutale
- Re: Diagnoosi puhelimitse?tiiplis
- Re: Diagnoosi puhelimitse?ellinoora
- Re: Diagnoosi puhelimitse?Karhutar
- Re: Diagnoosi puhelimitse?ellinoora
- Re: Diagnoosi puhelimitse?malignum