Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: vaihdevuosioireet 40-kymmpisellä
HeiMinulla alkoivat vaihdevuodet 40-vuotiaana ensimmäisen sytokuurin jälkeen. Nyt olen jo kolmatta kuuria syömässä levinneeseen rintasyöpään ja 51-vuotias. Vaihdevuosioireet olivat vaikeat aluksi. Kävin töissä, asiakasavastaanottoa,hikoilin ja tuskastuin. Nukuin huonosti ja olin ärtynyt, väsynyt. Osa psyykkisistä oireista tuli tod.näk. myös sairastumisen aiheuttamasta kriisistä. Minua auttoi tuolloin Seroxat-lääke, jota söin vuoden ajan. Seroxat on masennuksen, ahdistuksen,paniikkioireiden ym. mielialaoireiden hoitoon käytettävä lääke. Toki on muitakin vastaavia lääkkeitä, joita nykyisin käytetään mielialaoireiden/vaihdevuosioireiden hoitoon. Liikunta ja ulkoilu auttoivat myös vaivoihin. Unilääkkeitä en ole käyttänyt, koska ajattelen niiden olevan vain ensiapua joskin joskus tiukassa tilanteessa harkittavia. Nykyisin vaihdevuosioireet ovat vähäisempiä(olen kai tottunutkin niihin) ja olen eläkkeellä joten voin nukkua silloin, kun nukuttaa. Luuston kipujen (etäpesäkkeet) vuoksi otan illalla yhden Panacod-tabletin, joka osaltaan auttaa nukkumisessa.
En nyt muista nimeä, mutta on jokin lääkärin reseptillä saatava apteekin tekemä lääkeyhdistelmä, josta voisi olla apua vaihdevuosioireisiin.Näillä palstalla on joskus ollut siitä puhetta.
Kysele lääkäreiltä ja hoitajilta myös neuvoja.
- vaihdevuosioireet 40-kymmpiselläpäivänsäde
- Re: Täydennystä edelliseenKarhutar
- Re: vaihdevuosioireet 40-kymmpiselläMarita