Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: vaihdevuosioireet 40-kymmpisellä

Tästä aiheesta olen itsekin ajatelut joskus kysellä tällä palstalla. Että kun saa ennenaikaiset vaihdevuodet hoitojen seurauksena. Olin silloin saman ikäinen kuin sinäkin. Tukan lähteminen ei minua huolehtanut, mutta näistä vaihdevuosista kyllä jollain tasolla masennuin. Tukka kasvoi aikanaan, mutta koin, että minusta oli tullut vanha akka vaihdevuosien myötä. Ne kamalat kuumat aallot, huonot yöunet hiessä kylpien, partahaivenet alkoivat kasvaa ja muutenkin runsaampi karvoitus (!!!). Kaikin puolin tunsin vanhenneeni ja rupsahtaneeni koko kropalta ennen aikojani.

Odotettiin (lääkärien taholta) reilu vuosi hoitojen päätyttyä, koska vuodot yrittivät tulla takaisin ja muutaman kierron näytti jo hyvältä, mutta sitten tulivat entistä pahemmat oireet ja vuoto hävisi kokonaan. Kun aloitin hormonikorvaushoidon, olin kuin olisin talviunesta herännyt. Olo muuttui paremmaksi. Sain takaisin suht hyvät yöunet. Kuumia aaltoja on enää lieviä joskus. Mutta tämä kurja runsaampi karvan kasvu on kyllä jatkunut.

tuulikki | 13.5.2008 klo 19:50:19