Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Kohdunkaulansyöpä??

Hei täältä laihialta
Ihan aluksi haluan selventää että "kolposkopiasta"-kirjoitinkohan oikein- mulle ei ikinä tehty vaan otettiin välittömästi patologille näytteet mistä syöpä sit löytykin ilman epäilystä.

Loop hoitoja on tehty ystävälleni ja hän on toipunut niistä todella hyvin jatkossa hänelle tehtin vielä emättimen typistys-koska papa muutokset jatkuivat- mutta vointi hyvä ja kohtu säästetty. Kaikki hänellä tällä hetkellä hyvin:)

Hoitoja älä ennakkoon murehdi! Jos joudut sytostaattiin ja säteisiin niin mulla ainakin meni ensimmäiset sytot 3 vkoa ihan kuin en missään olisi ollutkaan ja sit joka arkipäivä sädetys siinä rasittaa kun pakko mennä joka päivä kymmenen minutin vuoksi sairaalaan, mutta jos sillä tän taudin voittaa niin kyllä sen jaksaa.Vaikka suolisto kyllä on todella vikkelä, siihen pitää aina varautua;)

Hoidot ovat päivittäisiä eikä sairaalaan tarvitse jäädä- paitsi viime maanantaina mulla oli viides syto ja sain jonkinlaisen reaktion- pää ja jalat meinas räjähtää-tai ainakin siltä tuntu ja sit tuli pahoinvointi.. jouduin sitten jäämään yön yli tarkkailuun ja onneksi sit aamulla olikin jo huomattavasti parempi olo, onneksi jäin sairalaan lääkittäväksi olisin kyllä kotona ollut aika avuton puolison kanssa.

Puoliso saa sairaslomaa omasta työterveydestä -ainakin omani- äkillisen stressin vuoksi- kelan korvaava diagnoosi!! - Huomaa tuo jos haette puolisollesi sairaslomaa että on sellaisella diagnoosilla että kela sit kans korvaa jos menee ylipäiville.

Omani on ollut kotona koko hoitojen ajan ja jatkaa varmaan sitä sinne joulukuun ekaan viikkoon kun mulla sit 5.12 pitäs olla tampereen hoidotkin jo hoidttuina!!

Tästä vielä ettei puoliso saa saikkua sun sairauden takia koska et ole alle 12v lapsi mutta oman jaksamisen livulla saa sit kuitenin lomaa ja se tosiaan kannattaa ottaa vaikka jo nyt kun tuloksia odottelette, onhan teillä se pikkuinen joka tarvitsee jaksavaa ja aktiivista vanhempaa, eikä kukaan sulta nyt odota että jaksaisit! Hoidat nyt VAIN itseäsi ja huolehdit riittävästä levosta!! Liiku ja ulkoile paljon omaan tahtiisi ja se mihin voimat ei riitä niin ne asiat ehtii odottaa!!

Terkuin
Susku

Susku69 | 13.11.2008 klo 01:06:12