Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpä??
Hei,Toivoa on paremmasta huomisesta. Itse olin keväällä vastaavanlaisessa tilanteessa, yhdeksän kuukauden aikana papa - luokka oli muuttunut kakkosesta neloseksi. Helpoin reitti olisi ollut syövän esiaste, vaan minulla todettiin syöpä. Mielestäni lääkäri näki sen heti kolposkopian yhteydessä, itselläni varattiin heti jatkotutkimusaika (ct-kuvaus etäpesäkkeiden tutkimiseksi) ja leikkausaika. Lopullisen diagnoosin lääkäri sitten soitti. En tiedä onko yleinen käytäntö.
Etäpesäkkeitä ei ollut, siitä olen äärettömän kiitollinen. Leikkauksella saatiin kaikki pois, mutta minulle vielä annettiin varmuuden vuoksi (ettei syöpä uusiutuisi) sädehoito ja sädehoitoa vahvistavana tekijänä pieni määrä sytostaattia. Hoito oli rankka ja hoidon aikana sivuoireet ketutti. Vaan nyt olen onnellinen että jatkohoito annettiin, toi vähän varmuutta elämään.
Pahinta on odotus, epätietoisuus ja sitä kautta nousevat pelot, "Olenko täällä vielä ensi kesänä" -tyyppiset ajatukset. Kyllä ollaan. Sinulla on ihan oikea asenne, tulipa eteesi helpompi reitti tai vaikeampi reitti, sen pystyy selvittämään.
Toivon sinulle voimia ja uskoa odottamiseen. Sinä selviät!
- Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??Susku69
- Re: Kohdunkaulansyöpä??soikku
- Re: Kohdunkaulansyöpä??alli76