Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpä??
Ei minua haittaa kysymystulva, mielelläni kerron omat kokemukseni (jos siitä on edes jotakin apua). Multa poistettiin kohtu ja imusolmukkeet. "Helppo" ratkaisu myös minulle kun lapsi oli jo hankittuna, enkä useampia ole halunnutkaan. Samalla halusin tehdä heti kaiken mahdollisen että sairaus ei uusiutuisi.Leikkaus kesti noin 3 tuntia. Minulla säästettiin munasarjat jotta hormoonitoiminta pysyisi normaalina, ne kuitenkin leikkauksen yhteydessä kiinnitettiin ylemmäksi (jotta mahdollinen sädehoito ei niitä vaurioittaisi). Sairaalassa olin 4 päivää ja sairaslomaa sain 6 viikkoa.
Sairasloma jatkui sitten myös tuon jatkohoidon ajan, itse en olisi töissä sitä aikaa jaksanut käydä. Sädehoitohan annetaan jokaisena arkipäivänä tietyn ajan. Hoito ei satu ja sädetysaika on alle musiikkikappaleen. Mutta mentävä on... Lisäksi sain yhtenä arkipäivänä sytostaatit, sekään ei sattunut, mitä nyt tippa laitettiin. Tällöin sairaalassa oltiin 3 - 4 tuntia. Hoitojen aikana kyllä opin inhoamaan neuloja....
Sivuoireita hoidot kyllä aiheuttivat, minä kärsin eniten seuraavista: pahoinvointi, väsymys, ripuli. Näihin saa kyllä lääkkeitä jotka auttavat oireet kestämään. Itse ajattelin että sivuoireet kertoivat minulle myös sen että hoito tehoaa, yritin siis löytää positiivista ajateltavaa kurjaan oloon.
Jälkikäteen voisin sanoa että "kestin" jatkohoidot aika hyvin, veriarvot pysyivät kohtuullisina ja toivuin fyysisesti aika pian vanhaan kuntoon. Tässä kyllä auttoi se että kävelin paljon myös hoitojen aikana.
Aikaa meni minulla puoli vuotta diagnoosin odotuksesta töihin paluuseen. Nyt on alkanut henkisen puolen "parannus", siihen ei hoitojen aikana ollut paukkuja.
Tsemppiä huomiseen! Toivotaan että sinun tapauksessasi olisi kyse lievemmästä muutoksesta kuin minulla.
- Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??Susku69
- Re: Kohdunkaulansyöpä??soikku
- Re: Kohdunkaulansyöpä??alli76