Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpä??
Hei Susku!Kiitos viestistäsi :) Kylläpä sinä olet kovia kokenut. Tämä tosiaan pysäyttää, ei sitä aiemmin oo osannu kuvitella että syöpä sattuisi omalle kohdalle. Hienoa, että olet saanut apua pian ja hoidotkin sujuneet suuremmitta ongelmitta. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!! Kyl se on huippua, että oot saanu mieheltäsi korvaatonta tukea. Onko miehelläkin mahdollista saada sairaslomaa, jos puoliso sairastaa? Ihanaa...teillä on koiravauvoja :) :) Meille ei niitä koskaan voida ottaa, kun mie oon allerginen.
Ihan pelottaa, jos samanlaiseen rumbaan joudun, kun sinä. Voiko hoidoissa käydä päiväseltään vai pitääkö olla sairaalassa yötä? Kauhistuttaa ajatuksin, että minä makaan sairaalassa. Miten sen selitän 3-vuotiaalle pojalleni?? Ei hän vielä tällaisia asioita ymmärrä. Laparoskopia kun tehtiin, niin en tarvinnu jäädä sairaalaan yöksi. Poitsu vaan nyt puhuu, että äiti tuli saksilla (taksilla) sairaalasta kotiin ja masu oli pipi. Entäpä jos äiti jää pidemmäksi aikaa??
Mie kävin eilen kolposkopiassa, solumuutosalue löytyi ulkosynnyttimistä ja kohdunsuulla myös selkeä 1,5cm:n muutosalue. Mullahan oli parin vuoden ajan tiputteluvuotoja, jotka loppui munasarjan poistoon. Näin ollen oletettiin sen johtuvan endometrioosista. Mut eiköhän nyt sit niin ollukaan... Lääkäri puhui eilen, että todennäköisesti kohdunsuulle tehdään loop-hoito, jonka voisi kyllä tehdä jo nyt...mutta kun tuo sairaanhoitaja on sairastunut. Opiskelija oli lääkärillä kaverina, niin tuumasi että no ehtiihän sen tehdä sitten neljän viikon päästä. Mie hyvä, että en hypänny siitä toimenpidetuolista ja sanoin, että pakko tehä nyt heti, käykää hakemassa joku hoitsu. Lääkäri ei oikein tykänny vaatimuksistani, mut heltisi tekemään hoidon kun aikani anelin. Vitsi...mitään ei saa pyytämättä! Nyt siis aika rauhoittunu olo, kun jotain edes asian eteen tehty. Tietty tulokset pelottaa, jotenkin vaan on itellä sellanen tunne et syöpäähän se on kun muutos kohdunsuulla oli niin iso ja selkeä. Siis sinäkö sait viikossa kolposkopiasta vastauksen?? Mulle lääkäri sanoi, että menee noin kuukausi. Noin kolme viikkoa, kun tulokset saapuu ja viikko varataan siihen, että he kirjoittavat saikulla mulle kirjeen. Eivät luvannu soittaa, vaikka pyysin. Meinaan kyllä kysästä parin viikon päästä, jos mitään ei kuulu. Luulishan tuon, että ilmoittavat heti jos jotain todella hälyttävää.
Jännä kun kyselin kaks viikkoa sitten hoitajalta kolposkopiasta, niin hän sanoi, että tuloksissa menee viikko-puoltoista. Ketä tässä nyt sit uskoo??
No, nyt ei auta kun odotella rauhallisin mielin ja otettava vastaan se mitä tulee. Viiden vuoden lapsettomuushoidoissa tarpominen ei vielä riittänyt. Kaikella on tarkoituksensa...niinhän sitä sanotaan. Monesti vaan miettii, että miks yhtä ihmistä koetellaan monella tavalla?
Onks sulla lähteny hiukset? Tätäkin asiaa oon miettiny, et miten ihmeessä senkin selittäsin pojalleni kun äidillä ei ole hiuksia? Onneks nykysin on aidonnäkösiä peruukkeja. On se kumma tämä ihmismieli, kun tällaisia miettii vaikka en ees tuloksia tiedä.
Voimahaleja & jaksamista sinulle!! Toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin!
Kirjoitellaan kuulumisia :)
- Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??Susku69
- Re: Kohdunkaulansyöpä??soikku