Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Kohdunkaulansyöpä??
Hei täällä 39v kohtalotoveri Laihialta.Mulla oli marras-joulukuussa 07 veristä vuotoa ja sain kun sainkin aikaiseksi mennä gynelle tutkimuksiin ja samalla otattamaan sen-aina pitäis-papan. Jo silmämääräisesti lääkäri näki kohdunkaulan suulla muutoksen,joka vuosi kirkasta verta. Papa oli II ja aluksi meininki oli että sit puolen vuoden kuluttua kontrolliin. Onneksi selvitin vuoden takaisen papatuloksen joka oli otettu Laihian neuvolassa ja sekin oli ollut II. Sain sitten lähetteen naistentautien polille, jossa lääkäri sanoi ottavansa siitä koepalat ja totesi että joka tapauksessa mun pitää siitä vuotovaivasta päästä.
Järkytys oli suuri kun mulle viikon kuluttua soitettiin ja pyydettiin välittömästi polille mieheni kanssa, siihen en suostunut- mieheni oli juuri menossa ruotsiin ja mä olin vetämässä työpaikka haastatteluja- sanoin että voin tulla aamulla paikalle, mutta vaadin saada puhelimitse vastauksen, lääkäri vastentahtoisesti kertoi minulla olevan kohdunkaulan syöpä. Elina Kari-Koskinen-sama joka soitti- otti minut vastaan seuraavana aamun ja lupasi hoitaa kaikki kiireellisenä eteenpäin, hän oli jo aamuun mennessä ollut yhteydessä tampereelle Kuoppalaan joka minut sitten leikkasi 14.3.
Leikkaus meni todella hyvin munasarjat ripustettiin ylös muuten kaikki vietiin, kohtu, osa emättimestä sekä lantionalueen imusolmukkeet. Kaikki piti olla niin hyvin ettei jatkohoitoja tarvittu, ainosataan kontrollit 3kk välein.
Koko kesän kuitenkin kuljin päivystyksessä alaselkä ja lantion alueen kivun vuoksi ja viimeinkin elokuussa mieheni sai minut puhuttua soittamaan tampereelle ja vaatimaan tutkimuksia Vaasassa. Asia eteni nopeasti ja 5.8 kontrollissa minulle sanottiin kaiken olevan hyvin ja silti 13.8 mulla kuvissa löytyi 2 etäpesäkettä, toinen emättimen yläosassa ja toinen virtsarakon ja paksusuolen välissä.
Nyt sit mennään jo neljättä viikkoa hoidoissa. Maanantaisin sytostaatit ja joka arkipäivä säteet laajalle lantion alueelle. 6 viikkoa Vaasassa ja sitten viikko Tampereella sisäistä sädetystä.
Vointi on ollut olosuhteisiin nähden hyvä! Pahoinvointilääkitys on normaaliavoimakkaampi-ja tehoaa todella hyvin- säteet kyllä ovat saaneet alapää vaivoja ja suoliongelmia aikaan mutta niiden pitäisi helpottaa kun hoidot on ohi.Munuaisten kanssa pieniä ongelmia, pitäis juoda paljon, mutta kun mikään ei maistu-helpottais kyllä myös tuota pissakirvelyä kun vain joisi paljon..
Puolisoni on ollut sairaslomalla koko hoitojeni ajan tukenani ja apunani, siitä on ollut kyllä suuri apu ja mielenrauha, saan olla väsynyt ja levätä kun siltä tuntuu-hän hoitaa meidän huushollin ja koirat. Koiria meillä tällä hetkellä 7 , vanhukset saivat 8 viikkoa sitten viisi ikiihanaa pentua;)
Siinä on ne mun vauvat, joita en itse koskaan saanut..
Toivottavasti saat pian kaikki mahdolliset vastaukset ja pääset konkreettisesti kiinni asiaan, tarkoitan sitä kun sitten oikeesti aletaan tekemään jotain oli ne sitten hoitoja tai leikkaus niin kunhan vain jotain tehdään sitten se henkisesti helpottaa.
Laittele kuulumisia ja jaksamisia sulle!!
Terkuin
Susku
- Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??pelkokerroin10
- Re: Kohdunkaulansyöpä??kesä06
- Re: Kohdunkaulansyöpä??Susku69
- Re: Kohdunkaulansyöpä??soikku