Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: uusi tapaus
Moi nainen69!Jos nyt voi sanoa, mutta mukavaa löytää "vertainen" :)
Olen 32v ja diagnoosi oli invasiivinen duktaalinen adenokarsinooma, multifokaalinen, gradus III. Kasvain 3,8cm ja imutieinvaasio todettu. Imusolmukemetastaasi kainalossa 12/16. (T2N3). Reseptorit er ja pr vahvasti positiivisia (95% ja 80%). Her2 negatiivinen. Poistettu rinta oli siis vasen ja samassa rinnassa oli myös duktaalinen karsinooma in situ van Nyus III. Ennen sytoja otettu luustokuva ja maksan ultra puhtaita.
Leikkaus oli 5/11 ja sytot x 6 loppuivat syyskuussa. Ennen sädehoitoa multa otettiin uusi luustokuva ja sieltähän sitten tämä etäpesäke löytyi, rintalastan vasemmalta puolelta. Eli se h***tti oli päässyt leviämään sytojen aikana...
Sädehoidot loppui marraskuun lopussa ja sain ekan Xgevan joulukuun alussa. Lisäsi mulla on Zoladex implantaatti, ettei ainakaan hormonien avulla pääsisi leviämään. Niin ja Tamofenin aloitin joulukuussa.
Kävin viikko sitten keuhkokuvassa ja tt-kuvassa, ensi pe meen lääkärille. Mitään vaivoja ei ole ollut, joten luottavaisella mielellä odotan tuloksia, mutta kyllähän sitä vähän väliä miettii myös sitä "mitä jos..."
Ikävä kuulla uutisistasi, mutta muista, että aina on toivoa. Väkisinhän itsekin välillä miettii, miten kauan tässä vielä heilutaan ja välillä tunnustan olevani vähän katkerakin, että miks just minä jne, mutta positiivinen ajattelu jyrää pian synkistelyn yli onneksi :)
Itse olen asennoitunut niin, että oli aikaa miten paljon tahansa jäljellä, aion ottaa siitä kaiken irti ja nauttia hyvistä hetkistä ja päivistä niin kauan kuin mahdollista. Olen ollut onnekas, että olen kestänyt hoidot tosi hyvin, eikä nytkään minulla mitään kipuja/oireita ole. Toivon kovasti, että lääke tehoaa pesäkkeeseen ja voin jatkaa tätä "normaalia" eloa... Toivon myös, että sinä saisit hyviä uutisia lääkäristä!
Niin ja rintasyöpäyhdistyksen keskustelupalstalta löytyy kyllä muitakin vertaisia, jos et sitä palstaa ole vielä löytänyt?
Hyvää vointia, kevättä odotellen,
litukka
- uusi tapausDEKO
- Re: uusi tapausHelena1961
- Re: uusi tapausDEKO
- Re: uusi tapausRianko62
- Re: uusi tapausJanna61
- Re: uusi tapausMemmu66
- Re: uusi tapausEnna_62
- Re: uusi tapausMemmu66