Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Vinkkejä kiristykseen

Hei!
Parhaiten minulla auttoi kainaloturvotukseen (kipeä omena kainalossa) pitkät, rauhalliset kävelyt. Ero oli selvästi tunnettava niiden jälkeen!!
Käteen voi myös varata vaikka nenäliinan ja puristella sitä kevyesti kävelyn ajan(lymfapumppaus). Käsivarsiturvotukseen tuo pumppaus hieman auttaa, en ole varma auttaako myös kainaloturvotukseen. Suihkutelin myös kainaloa sen suuntaisesti miten arvelin nesteen olevan mahdollista poistua.
Muihin kiristyksiin auttoi jumppaliikkeitten tekeminen, vaikka särkyläkkeitä syöden. Tein aina vähintään ohjeenmukaiset määrät, mutta useinmiten siihen asti, että käsi nousi sinne mihin pitikin. Vaihdoin kyllä liikkeiden järjestystä niin, että aloitin siitä mikä tuntui helpoimmalta tehdä. Jossain venytyksessä tuntui sitten selvä napsahdus olkavarrten sisäsivulla, ja sen jälkeen se ikävin kiristys oli poissa.
Kannatti, käsi toimi normaalisti jo noin kaksi kuukautta leikkauksen jälkeen.

Voimia ja luottamusta sinulle! Tuo aika on vaikeaa, mutta vähitellen asian kanssa oppii elämään ja ennen kaikkea jatkamaan myös sitä arvokasta omaa entistä elämäänsä. Aika kuluu ja vointi paranee! Hoidot antavat luottamusta tulevaisuuteen. Meistä pidetään huolta, niin kuin tukihenkilöni sanoo.
Nyt kun olen jo sytoputken loppupuolella voin elää aika normaalia elämää, kaksi viikkoa hyvää, kolmas vähän huonommassa kunnnossa heti hoidon jälkeen. Nautin kuitenkin suuresti siitä tunteesta kun vointini on kohentunut entiselleen aina pari viikkoa syton jälkeen: "Tällainen olen oikeasti."
Kesä tuntuu kuitenkin kesältä, ja paljon, suurimman osan, voi tehdä sitä mitä ennenkin.
basilika | 8.7.2007 klo 14:16:22