Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytostaatin aloitus
heiheräsi iteliaisuus että onko Neupogen vastaava kuin Neulaste siis valkosolujen kasvattaja ? minä olen saanut 2 piikkiä viimeisen tänään kun eilen oli myrkyt, edellinen piikki auttoi todella paljon kun ei tullut juuri muita oireita kuin meni limakalvot nielusta ja kieli oli vereslihalla viikon verra mutta ei kehittynyt laajaksi tulehdukseksi niin kuin ensimmäisen hoidon jälkeen, jouduin ravamaan antibiootti tiputuksessa ja verikokeissa viikon verran ennen kuin saatiin hallintaan.
neulaste piikki on aika kallis kun maksaa 1300 € kappale, ettei sitä juuri ensimmäisenä tarjota, onneksi itselläni on B sairasvakuutuskortti ettei se minulle maksanut kuin 3 €, muuten olisi tainnut jäädä ostamatta.
ikävin oire mitä nämä hoidot on minulle aiheuttanut on se se että muisti pätkii ja pahasti, asia jots menee hakemaan voi unohtua jo siinä matkalla vaikka kävelee vain muutaman metrin,perillä ihmettelee että mitä tulin oikeasti hakemaan,,,,
toivottavasti palautuu ennalleen hoitojen jälkeen ainakin niin on vakuutettu.
en edes tiennyt sitäkään että jos sytostaatit menee kudokseen niin se voi aiheuttaa kuolion tai kudosvaurion, ajattelin vaan että koko keho on täynnä sitä myrkkyä myös kudokset vai olisiko jo laimeampaa kuin pääsee kudoksiin asti.
kyllä tämä tauti on monimutkainen juttu ettei kyllä itse edes jaksa kaikkea selvittää eikä oikeastaan tarvitsekaan kun on nämä hyvät sivut joista saa erilaista tietoa, tietysti täytyy kriittisestikin suhtautua kun eihän ne oireet tule samoina kaikille joillekin tulee paljon, toisille vähemmän mutta kun löytyy paljon niitäkin joille ei tule itseasiassa mitään, ehkä pari väsyttävää päivää,,,,,ovatko rautasia mimmejä?
Mirja, et taida ollla niin piikkikammoinen kuin minä, 7 vuotiaana minua pistettiin 3 kk vanhanaikasilla paksuilla neuloilla 3 kertaa joka päivä kunnes itse päätin että se on loppu nyt ja tarrauduin sairalan rautasängyn alle niin tiukkaan ettei ne voinut muuta kuin luovuttaa, huutoa päälle ettette pistä minua enää ikinä. seuraava kerta karkasin sairaalan katolle muutamaksi tunniksi että ettekö jo ala viimeinkin uskoa ettei minua pistetä enää,,,eivät olleet edes tarpeellisia ,,oli vaan varmuudenvuoksi,,,uhkasin lääkärille että jos ei lopu karkaan kotiin oli kyllä 300 km matkaa kotia muttei tainnut olla kunnon käsitystä noista matkoistakaan.
nyt on ollut pakko alistua piikitykseen kun ei muutakaan voi mutta ei sille voi mitään että se neula vaan yhäkin saa kylmät väreet aikaseksi.
mansikoille maistuvaa kesää kaikille !
karin
- Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloituskielo43
- Re: Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloitusTalvio
- Re: Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloitusPirkko
- Re: Sytostaatin aloituskarin
- Re: Sytostaatin aloitusPeppi81