Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sytostaatin aloitus

Hei! Muistaakseni minäkin olen kirjoittanut kokemuksiani CEF- tai Taxotere- ketjuissa, mutta voinhan mainita tässäkin :) Tarve saada kertoa asioista on kyllä ihan totaalisen todellinen. Sairastan rintasyöpää nyt jo toista kertaa ja viimeksi 4 v. sitten sain 6xCEF, josta tuli huono olo moneksi päiväksi ja hiukset lähti, vaan eipä juuri muuta. Oksentelu pystytään pitämään kyllä hyvin lääkkein kurissa, itse olin häveliäs, enkä niitä heti pyytänyt, vasta viimeisellä kerralla sain lääkkeet, jotka tehosivat, muistakaa siis ajoissa pyytää vahvoja lääkkeitä, se on minun ohjeeni :) Nyt en vielä tiedä mitä myrkkyä meinaavat minuun elokuun alussa alkaa työntämään, mutta Taxoterellä olivat tuossa ennen Juhannusta aloittamassa, mutta päätyivät vielä uusintaleikkauksen tässä välissä tekemään, joten oletan vain tällä hetkellä, että Taxotereä mulle yritetään antaa. Ensimmäiset tiputukset CEF:iä menivät ihan ok, suoni löytyi hyvin, mutta viimeisimmät tuntuivat jo kamalilta, 3-5 kertaa pistettiin, ennen kuin löytyi suoni - ja sen jälkeen ne suonet ovatkin olleet hieman hukassa joka verikokeessa ja leikkauksessa. Nyt toisella kerralla jo mietin, että antaisivatkohan laittaa minulle sellaisen kestokanyylin, josta sitä myrkkyä voisi minuun laittaa tulemaan, muistan, että joku kirjoitti, että sitä ulkomailla harrastetaan jo ihan ensimmäisistä kerroista lähtien (siis tämä tosiaan jos en ihan väärin muista :) Asiasta kolmanteen jälleen tyylini mukaisesti mennäkseni, kävin tänään leikkauksen jälkitarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että tämä (jo) kolmas leikkaus (re-evakuaatio eli uudelleen evakuaatio) kainalooni oli tarpeellinen, sieltä oli taas poistetty syöpää yhdestä imusolmukkeesta 5:stä sieltä vielä löydetystä ja entisen leikkausarven viereisistä pehmytkudoksista oli myös löydetty syöpää. Mutta tämä tulos siis oli jo odotettukin, joten toivon tulevien sytostaattien vievän kaiken voiman syövän lonkeroilta, jotka yrittävät elimistöäni valloittaa :) Jaksamista ihmiset tähän päiväänne, missä tilanteessa sitten olettekin!
Pirkko | 17.7.2006 klo 22:13:30