Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Sytostaatin aloitus
Hei!Olen kans jo toisella kierroksella ja siinäkin jo hyvää vauhtia menossa.05 keväällä alotettiin tämä rumba,tänä keväänä pääsin jo kokeilemaan hiukan työelämääkin mutta se lysti ei kestäny kuin kuukauden ja nyt sitten jatketaan "uusilla" aineilla.
01 ekalla kierroksella sain 3xTaxoterea,3xCEF ja 25xsädetystä.Kuuluin silloin FinHer-tutkimukseen.05 keväällä alotettiin vuorotellen Taxoterea(5x) ja Gemzaria(4x),tämä oli taas sitten GAD-tutkimusta.Sitten Luustosta "löyty" etäisiä ja vaihdettiin CEF:n(6x).Etäisiä ne ei kuitenkaan ollu joten keväällä 06 siirryttiin tablettisytoihin.Niitä en kerinny popsia kun 3kk ja sitten maksa alko taas kasvaan.Nyt onkin sitten kaikista jytyimmät myrkyt mitä olen vielä saanu:Gaelyx,Taxol ja Gemzar.
Vaikka lääkelista kuulostaa aika hurjalta,olen päässyt ilman pahoinvointia.Muita vaivoja on sitten ollu ihan riittävästi.
Hiukset on lähteny nyt jo 3 kertaa mut mulle se on pieni harmi.Taxoterestä ja Taxolista mulla menee makuaisti,Taxolista pidemmäksi aikaa.Molemmista tulee ja aikamoinen uupumus ja luusäryt,nimitän niitä rottalaumaksi.Kynsien kanssa pääsin ja aika kevyesti,ei irronneet mut olivat kyllä aika arat,piti varoa ettei kolhi sormenpäitä mihinkään.
Gemzarista sain ekalla kerralla kovan migreenin mut sekin helppas kun sain kunnon tropit siihen.
Mutta kuten sanoit kaikki on hyvin "yksilöllistä mutta yleistä"(01 yhden lekurin vastaus kysyin sitten mistä tahansa sivuoireesta).
Kannattaa puhua kaikista sivuoireista mitä tulee,mulla ainakin on ollu hyvä tuuri lekurin suhteen ja hän kyllä kirjottaa hyvin herkästi tropit sivuoireisiin.Sanoo aina että taudissa ja hoidoissa on ihan tarpeex kestämistä joten sivuoireita lievitetään mahdollisimman paljon jos vaan keinoja on.
Ja niin kuin joku jo tuolla ketjun alussa kirjoitti:VIELÄ ON KESÄÄ JÄLJELLÄ,VIELÄ TULEE KAUNIITA PÄIVIÄ... yhdyn samaan.
Ja voin kertoa et sitä on kiva laulaa ja tanssia pitkin katua vaikka tammikuussa ;)
Terkkuja!
Mirja
- Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloituskielo43
- Re: Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloitusTalvio
- Re: Sytostaatin aloitushanneloore
- Re: Sytostaatin aloitusPirkko
- Re: Sytostaatin aloitusMirja
- Re: Sytostaatin aloitusPeppi81