Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusi rinta
Heippa!Minulta poistettiin oikea rinta marraskuussa 2009. Viimme talven ja kevään aikana sain sytostaatit ja sädehoidon. Toukokuussa 2010 lähete kirurgille ja kirurgin tapaaminen elokuussa. Leikkaus nyt lokakuussa. Mielestäni pääsin todella nopeasti leikkaukseen, josta olen tietenkin erittäin tyytyväinen.
Oikealle puolelle tehtiin alavatsan "makkarasta" rinta (TRAM) ja vasemmalle puolelle laitettiin silikooniproteesi. Siinä ensin tyhjennettiin rinta kokonaan rintarauhaskudoksesta sisäpuolelta ja nahka säästettiin (subkutaaninen mastektomia) ja tilalle proteesi. Halusin myös vasemman rinnan operaatiota, koska kohdallani se vähensi taudin uusiutumista n.20%.
Leikkaus sujui odotetusti. Operaatio kesti n.5 tuntia ja sitä oli tekemässä kolme plastiikkakirurgia. Koko leikkauspäivän olin pyörryksissä nukutuksesta ja kipulääkkeistä, mutta seuraavana päivänä järki oli palautunut. Palautunut siinämäärin, että ajattelin olleeni tyhmä, kun rupesin tähän touhuun. Alkuun oli niin toivoton olo, kun ei päässyt liikkeelle ja oli kipujakin. Dreenejä oli 4, kaksi vatsalla ja yksi kummassakin rinnassa, virtsakatetri ja tippa. Olin siis kiinni monesta letkusta. Kipuihin sai kunnon lääkkeet. Tuntoa se ei vienyt kokonaan, sillä kiristystä tuntui, niin vatsalla kuin rinnoissakin, mutta kipuja ei ollut. Sairaalassa olin 6 päivää. Olisin selvinnyt muuten neljällä päivällä, mutta proteesirinta tuotti ongelmia turvottelullaan.
Nyt leikkauksesta on kymmenen päivää ja tikit poistettiin tänään (>60kpl). Kaikki haavat ovat siistejä, hyvin parantuneet ja kiinni. Vointi on tosi hyvä. Kiristytä on vieläkin siellä sun täällä, mutta kipuja ei ole ollut moneen päivään. Pientä nipistelyä ja sellaista, muttei varsinaista kipua. Ryhtiin täytyy kiinnittää huomiota ja siihen pitää keskittyä kunnolla, väkisin vetää kippuraan.
Sairauslomaa sain 6 vko:a ja nyt tuntuu siltä, että se riittää. Kirurgin jälkitarkastus on n.3vko:a leikkauksesta ja samalla fysioterapeutin tapaaminen. Enää minulla ei ole sellaisia ajatuksia kuin leikkauksen jälkeisenä päivänä, vaan olen tosi iloinen ja tyytyväinen, että tein sen. Nyt vaan pitää keskittyä toipumiseen ja malttaa odottaa, että pääsee rintaliivikaupoille.
Mukavaa syksyn jatkoa ja zemppiä tulevaan. -Darlak-
- Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rintakultsikki
- Re: Uusi rintaCherry
- Re: Uusi rintakizz3
- Re: Uusi rintaOinas
- Re: Uusi rintaSesam
- Re: Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rintakultsikki
- Re: Uusi rintamamo2
- Re: Uusi rintaCherry
- Re: Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rinta/ darlak ja mamo2Tulevaisuus?
- Re: Uusi rintakarlip11