Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Uusi rinta/ darlak ja mamo2
Heippa!Minä kysyin kirurgilta, että mitäs tälle "terveelle" rinnalle voitais tehdä ja hän ehdotti suorista käsin proteesia. Kirurgi siis ei ottanut asiaa puheeksi vaan minä, mutta missään vaiheessa hän ei tyrmännyt ajatusta, että toisellekin rinnalle jotain tehtäisiin. En joutunut vaatimaan tai suuresti edes pyytämään sitä, vaan asia otettiin hoidettavaksi heti ekasta kerrasta lähtien. Leikkaus tehtiin julkisella puolella samassa operaatiossa kuin TRAM-rintakin. Olen 37v. mutta lapsia en enää halua. Sitä ei edes kysytty (vai olenko jo liian vanha siihen?). Jos sinä haluat vielä lapsia, niin TRAM voi olla haitaksi vatsaa ajatellen. Leikkauksesta toipuminen vie kauan aikaa, jopa 6-12kk ennen kuin on entisellään. Sitä koska TRAM haava kestää raskauden aiheuttaman venytyksen, en tiedä.
Vatsan kireydestä voin kertoa, että kireä on! Itselläni leikkauksesta on aikaa kaksi viikkoa ja jotenkuten pystyn seisomaan suorassa. Makuulle en voi mennä ilman tyynyä polvien alla, niin paljon vatsa kiristää vielä. TRAM rinnan puoleista kättä ei saa nostaa 3vko:n aikana vaakatasoa korkeammalle uusien verisuonitusten takia. Eikä käsi oiken nousekkaan, koska rinta- ja kainalon lihakset kiristävät. Ei tässä ainakaan tunnu, että liikkuminen olisi mitenkään helppoa. Jo paidan pukeminen ja hiusten pesu on hankalaa. Jumpalle saan mennä vasta ensi vuonna. Olen ymmärtänyt, että selästä otettu LD-kieleke leikkaus on pienempi ja toipuminen nopeampaa, kuin TRAM:ssa. Sitä en tiedä, minkä perusteella kirurgi valitsee potilaalleen sopivamman tyylin.
- Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rintakultsikki
- Re: Uusi rintaCherry
- Re: Uusi rintakizz3
- Re: Uusi rintaOinas
- Re: Uusi rintaSesam
- Re: Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rintakultsikki
- Re: Uusi rintamamo2
- Re: Uusi rintaCherry
- Re: Uusi rintaDarlak
- Re: Uusi rinta/ darlak ja mamo2Darlak
- Re: Uusi rinta/ darlak ja mamo2Tulevaisuus?
- Re: Uusi rintakarlip11