Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Uusi rinta

Sain rintasyöpädiagnoosin 2005.Ensin tehtiin osapoisto ja kolmen viikon päästä poistettiin koko rinta.Lisäksi poistettiin 20 imusolmuketta.Niissä oli metastaasi kolmessa.Sain odottaa uutta rintaa kolme vuotta.Sitten sain peruutuspaikan.Soitettiin sairaalasta.että tulisinko huomenna ja leikkaus tehtäisiin ylihuomenna.Minulle tehtiin uusi rinta selästä ld-kielekkeellä ja lisäksi pieni silikoni.Sitä silikonia ei tarvinnut pyytää .Lääkäri ehdotti sitä.Leikkaus oli ehkä rankempi kun olin odottanut.Minut vietiin leikkassaliin aamulla ensimmäisenä.Osastolle minut tuotin 18.30.Heräämöstä minulla ei ollut mitään muistikuvaa.Lisäksi luomurintaa pienennettiin ja kohotettiin.Minulla oli kolme dreeniä.Leikkauksesta toivuin aika pian.Kuukauden ajan piti pitää rintaliivejä myös yöllä.Piti nukkua tyyny kainalossa.Yleensä heräsin aamulla tyynyä puristaen.Selästä piti punktoida nestettä 13 kertaa.Olen tyytyväinen uuteen rintaan.Luomurintaa pienennettiin liikaa.Se on nyt uusiorinttaa pienempi.Leikkauksessa tuli hermovaurio.Onneksi ei ole ollut turvotusta.Olen saanut lopettaa antoestrogeenin heinäkuun lopussa.Sairaaln kontrollit loppuivat toukokuussa.Käyn viiden vuoden ajan omassa tkssa mammografiassa.Olen siis saanut ns.terveen paperit.karlip112
karlip11 | 8.11.2010 klo 13:50:33