Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Suhtautuminen keskustelupalstoihin ja tietoihin internetissä

Mulla on "epämääräinen" patti rinnassa ja huomenna menen kirurgian poliklinikalle arvioon, että mitä se on ja mitä tehdään. Eli kaikki mahdollisuudet maan ja taivaan väliltä on olemassa. Tosi vahvasti olen käynyt läpi vaihtoehtoa, että patti on pahanlaatuinen ja miten siitä eteen päin. Tämän palstan seuraaminen on ollut kullan arvoinen tuki näiden piinaviikkojen aikana. Muutama vuosi sitten mulle neuvoi tämän palstan SAIRAANHOITAJA, joka hoitaa rintasyöpäpotilaita. Ystävälläni on patti rinnassa ja kyselin tutulta sairaanhoitajalta, miten voisin parhaiten tukea ystävääni ja hän neuvoi tämän vertaistulkipalstan.
Omasta tilanteestani en ole jaksanut ystävien kanssa puhua, koska en pysty lohduttamaan kauhistuneita ystäviä. Kahdelle lähimmälle ystävälle kerroin ja saman tien jouduin laittamaan heidät käsivarren matkan päähän, koska olivat niin järkyttyneitä. Tämän palstan kautta olen päässyt näkemään palan sitä maailmaa, josta voi tulla pian myös minun arkea.
Ainahan meidän täytyy suhtautua varauksella kokemusperäiseen tietoon, koska jokainen kokee asiat niin eri tavalla. Tästä hyvänä esimerkkinä mielestäni synnytyskertomukset...
Omalta kohdaltani voin vaan sanoa, että ihmisten kokemustan lukeminen ja seuraaminen on auttanut jaksamaan tämän piinaavaan epävarmuuden ja raottanut hieman sitä verhoa, mitä mulla saattaa olla edessä. Jos ei tällä kertaa, niin ehkä joskus myöhemmin. On tullut olo, että en halua pelätä. Kuten Karhutar vastasi viestiini aiemmin: mitä siitä vaikka syöpä löytyisikin. Saman tiedon saa yli 4000 naista tänäkin vuonna ja jokainen löytää omat keinonsa selviytyä. Niin löydät sinäkin.
zamppe | 26.3.2008 klo 09:31:16