Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Suhtautuminen keskustelupalstoihin ja tietoihin internetissä
Uskon syöpäpotilaiden ymmärtävän, että jokainen tauti on omansa ja sen, etteivät he tee hoitoratkaisuja netin perusteella.Sen sijan täältä on saanut hyviä vinkkejä moniin arkisiin juttuihin, kun on löytynyt joku, joka on pohtinut jotain käytännön ongelmaa, olkoon se sitten vaikka jonkin lääkkeen sivuvaikutus, kuntoutus, lääketieteen termien ymmärtäminen etc..
Sairaaloiden poleilla on kiire ja henkilökunta vaihtuu. Mietin joskus aikaisemmin, onko tiedostoani ehditty katsoa edes muutaman edeltävän kuukauden ajalta.
Itse olen 12,5 syöpävuoden aikana tavannut yli 50 lääkäriä ja yli 100 muuta henkilökunnan jäsentä, osan julkisella osan yksityisellä puolella.
Nyt viime vuosien aikana on ollut sama tuttu syöpähoitotiimi yksityisvastaanotolla ja jokainen tuntee asiani ja kannustus on ollut hienoa. "Toivoterapia" on tärkeää
Eräs julkisen puolen lääkäri sanoi aikoinaan, että kai ymmärrän, että kuolen tautiini. Kerroin hänelle, että minulla ei ole harhaluuloja sairaudestani, johan minulle tarjottiin Terhokodin päivätapaamisia kesällä 2005. Sanoin lääkärille kuitenkin, että voihan tulla joku uusi hoito. Hän kivahti, ettei ole eikä tule, ennen kuin hän on eläkkeellä. Oletan hänen olevan n. 55-vuotias.
No, uusia lääkkeitä ja hoitoja on tullut. Nyt kirjoittelen tätä melko hyväkuntoisena.
Netti on minusta OK. Näihin juttuihin vain tulee suhtautua kriittisesti, monta hyvää neuvoa on silti tullut.
Ps: Ei yksityisviestejä toistaiseksi, kiitos.
- Re: Suhtautuminen keskustelupalstoihin ja tietoihin internetissäHillevi
- Kirjoittaminen helpottaa!Karhutar