Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Turvotus jaloissa
Minulta poistettiin kohdun ja munasarjojen lisäksi imusolmukkeita. Toipumisen jälkeen sain sytostaatit ja sädetykset lantion alueelle. Reilu 5 kk leikkauksesta toinen jalka ensin turposi. Kävin sen kanssa lääkärissä pari kertaa ja sain ohjeeksi hankkia tukisukat. Sen kummemmin ei kukaan kertonut mistä oli kyse. Sitten jalka kipeytyi polven kohdalta. Lymfa auttoi nopeasti.Nyt olen reilu 2 vuotta käyttänyt jalassa "lääkinnällistä tukisukkaa". Ilman sitä jalkaterä turpoaa iltaan mennessä tuskallisen kipeäksi ja seuraavana päivänä ei mahdu kenkään.
Lymfassa käyn 2 vkon välein. Jos siitä pitää kuukausien tauon jalka kovettuu niin että saa käydä kuusi kertaa viikon välein ennenkuin kudokset pehmenee.
Tukisukkiin saan kerran vuoteen maksusitoumuksen, itse ostan pari lisää.
Lymfaan olen myös saanut maksusitoumuksen.
Ei niitä tarjottu ole. Kiitos hyvän lymfaterapeutin, olen osannut niitä vaatia ja perustella miksi niitä tarvitsen.
Jalka on toista paksumpi mutta ei se menoa haittaa.
Siis imusolmukkeiden poiston jälkeen jäljelle jääneet imusolmukkeet eivät pysty hoitamaan nesteiden kiertoa jalassa. Sen vuoksi täytyy huolehtia ettei tule varpiden väliin (t. muualle jalkaan) haavoja jota kautta bakteerit pääsevät aiheutamaan ruusua.
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas
- Re: Turvotus jaloissaOnni-Oikea
- Re: Turvotus jaloissaKarhutar
- Re: Turvotus jaloissa/'Pöpö'?Tiedokas
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissajaa mullako
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas
- Re: Turvotus jaloissajaa mullako