Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Turvotus jaloissa
Moiks!Pakko laittaa viestiä tähän turvonneet-jalat-viestiin, sillä itsekin kärsin niistä parhaillaan.
Ainut probleema tässä on, että minulla ei syöpäkasvainta leikattaessa postettu imusolmukkeita.. joten ei tietoa, mistä moinen turvotus oikein johtuu. Ylipaino?!
Viimeiset sytostaatit sain tammikuun puolenvälin aikoihin ja olen palannut töihin kuukausi sitten. Alkuun tietysti ajattelin, että turvotus johtuisi pitkästä aikaa jaloilla olosta, mutta eipä tuo ole helpottanut yhtään. Ympäri vuorokauden ovat kuin rantapallot ja nesteet on muutenkin kropassa jumissa.
Kävin lääkärissäkin ja siellä otettiin verikokeet veritulppien takia, mutta vaaraa ei onneksi ollut. Nesteenpoistolääkkeitä en saanut, lääkäri vain sanoi, että täytyy yrittää kestää.
Kotikonsteista olen kokeillut: kohoa, kylmää, kaalihauteita, tukisukkia...ym, mutta ei ole ollut apua. Reilun viikon päästä minulla on ihka ensimmäinen kontrolli, joten täytyy ottaa asia siellä esiin, josko jotain helpotusta saisi.
Minulla oli /on siis itusolusyöpä, tällainen munasarjasyöpä-johdannainen, joka hoidettiin leikkauksella ja rankoilla sytoilla.
Täytyy samaan syssyyn sanoa, että töissä on ihan kamalaa.. tuntuu ettei jaksa millään. Jos olisin ollut viisas, olisin ottanut keveämmän töihinpaluun. Tämä vain vinkkinä teille, jotka olette palaamassa töihin sairasloman jälkeen. Ottakaa kevyesti, pyytäkää osa-aikasaikkua, kevyempää työtotuttautumista!! Jotain. Minä olisin sen tarvinnut, tiedän sen nyt kuukauden töissäolon jälkeen, kun aina työviikko loppuu kotona itkemiseen niin kovan väsymyksen takia.
Mukavaa pääsiäistä
Onni-Oikea
ps. miten muuten on!??!?! pitääkö sanoa, että on syöpä, vaikka hoidot ovat loppuneet? Saako sanoa vasta viiden vuoden kontrollien jälkeen, että on terve!? Onko minulla siihen asti syöpä!? ... ei kai sillä tavallaan ole merkitystä, mutta kuitenkin, miten se on määritelty?!
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas
- Re: Turvotus jaloissaOnni-Oikea
- Re: Turvotus jaloissaKarhutar
- Re: Turvotus jaloissa/'Pöpö'?Tiedokas
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissajaa mullako
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas
- Re: Turvotus jaloissajaa mullako