Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Turvotus jaloissa

Hyvää iltamyöhää vaivatoverit ! Nesteenpoistolääkkeestä jalkojen turvotukseen olen lukenut, että se ei sovi, ei käytetä, jos turvotus johtuu poistetuista imusolmukkeista, muulloin sitten varmaankin voidaankin käyttää. Tosiaan, ollee jokin juttu, että ei sovi imusolmukevajavaisille.(?)

Itse olen törmännyt samaan, että nkl:ssa on vaikea potilaana tajuta, missä niinku raja kulkee; mikä heille, yleensäkin leikanneelle sairaalalle tai syöpäsairaalalle, kuuluu, mikä ei. Ja mihin sitten, kun ei. Itsekin koin outoutta just niissä kohdin, missä asiani menivät yli tai ohi syövän, mutta mitkä kuitenkin johtuivat leikkauksesta! Mua vähän auttoikin sinun, yhden leidin tässä, kokemus, että sanottiin sen sisältöisesti, että 'tutkitaan, hoidetaan, etsitään vain sitä syöpätautia'. Mulle ole noin 'selkeästi' sanottu, olen vain ihmetellyt tiettyä yksin jäämistä.

Onpa vaikea ollut sopeutua jalkojen turvotteluvaivaan. En saanut etukäteen mitään infoa, että tällainen tilanne leikkauksesta voi jäädä. Elämän loppuun pelattava tiettyä peliä jalkojen kanssa. Tuleeko ikinä rutiiniksi, nyt vie aikaa jaloista huolehtiminen, niiden ehdoilla eläminen. Puristussukkien käyttöä minun on vaikea niellä, oppia. Tuntuu vaikealta, vasta harjoittelen. Monia tilaisuuksia jättää nyt menemättä vain siksi, että jalat särkeilevät ja sukkien käyttö vaikeaa.

Mahdollisimman hyvää ja reipasta kesänkorvaa toivotan!
Tiedokas | 1.5.2010 klo 23:30:12