Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Turvotus jaloissa
Tsauks Tiedokas!Minä sain omasta kontrollistani ajan jalkojen takia laskimoiden ultraääneen, mutta sieltä ei onneksi löytynyt mitään. Myös tukisukat sain maksusitoumuslapulla. Lääkäri oli hieman ihmeellinen, sillä hän tokaisi minulle, että "täällä hoidetaan vain tätä syöpää, jos se uusii", kun kysyin myös mahdollisuutta osa-aikasairaslomaan, kun töissä ei meinannut jaksaa..
Noh se siitä. Kävin väsymyksen sekä turvonneitten jalkojen takia sitten erikseen työterveyslääkärillä joka kirjoitti minulle samantien nesteenpoistolääkkeitä. Liekö turvotuksen takia, minulla oli myös alkanut särkemään vasen polvi (vasen jalka oli enemmän turvoksissa/ vasen munasarja poistettu syöpäleikkauksessa).
Nesteenpoistolääkkeet ovat auttaneet nyt niin, että selkeä turvotus on kyllä hyvin laskenut, mutta jalat ovat nilkoista sellaiset jäykähköt sekä hieman arat. Minullahan kerkesi jalat olla turvoksissa jo toista kuukautta, kukaan ei niihin mitään hoitoa antanut.. Ekaa kertaa kun kävin NKL:n päivystyksessäkin niistä, niin minulle sanottiin, että tarttee vain nyt kestää tämä turvotus. (?) Minulle on sattunut nyt näitä "hyviä" lääkärikommentteja useita.
Diurexia vedän nyt puolikkaan päivässä ja saan pidettyä pahimman turvotuksen pois. Polven särkeminen on myös helpottanut.. liekö johtui siitä, kun oli sitä runsaampaa turvotusta, niin astuin jotenkin väärin jalalla?! EIhän siinä tarvitse olla kuin pieni vinottais asento, niin saattaa astua jo väärin.
Tukisukkia en ole vielä hakenut, kun lappu tuli kotia vasta viime viikolla, mutta haen ne tässä kohtapuolin.
Tällaista täällä.
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas
- Re: Turvotus jaloissaOnni-Oikea
- Re: Turvotus jaloissaKarhutar
- Re: Turvotus jaloissa/'Pöpö'?Tiedokas
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissajaa mullako
- Re: Turvotus jaloissajokikorento
- Re: Turvotus jaloissaTiedokas