Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Sädehoidot edessä

Hei,

minulla on kohta 4vkoa sädehoitojen loppumisesta; sain 7x selkärankaan ja 25x rinnan ja kainalon alueelle.

Kaksi ensimmäistä kertaa oli psyykkisesti rankat. Kun sädetettäviä alueita oli neljä, siinä oli aikaa miettiä vaikka mitä, mutta periaatteessa hoito menee varsinkin ensimmäisten kertojen jälkeen "kuin liukuhihnalla". Sen jälkeen asiaan tottui ja ajatteli vaan, mitä pahaa hoito tekee syöpäsoluille ja mitä hyvää saa aikaan minulle.

Matkustaminenkin voi väsyttää, jos jos matka on pitkä, ja ainakin jokapäiväinen hoito-ohjelma on tavallaan rasittava. Monihan käy töissä hoitojen aikana, mutta kyllä minä olin monasti sangen uupunut. En ole kokenut sytoja, mutta luulen sen uupumuksen olevan kyllä ihan toista luokkaa.

Minä sohvalla maatessa ajattelen aina, että elimistön pienet, näkymättömät toipumisprosessit tapahtuvat varmaan tehokkaammin, jos keho saa rauhassa levätä.

Sädehoitosatsista toipuu taatusti nopeammin kuin sytoputkesta, mutta voimia ja kaikkea hyvää sinulle.

Santeri

santeri | 19.3.2007 klo 16:45:10