Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: viikko sitten rintasyöpätulos

Hei! Minulla todettiin rintasyöpä kesällä, osapoisto tehtiin alkusyksystä ja nyt olen sytostaattihoidoissa. Kiitollisin olen lääkärille, joka kertoi leikkauksen tuloksista ja teki hoitosuunnitelman. Kysyin häneltä, että luustokartoituksessa ei sitten löytynyt mitää, joten tämä rintäsyöpäni ei ole etäispesäke. Hän katsoi minua ja sanoi, teillä ei ole rintasyöpää, se on poistettu. Olette täysin terve, kaikki hoidot mitä tehdään tästä eteenpäin, on sitä varten, että tauti ei uusisi. Sen jälkeen en ole ajatellut itseäni rintasyöpäpotilaa vaan henkilönä, jolla on ollut rintasyöpä ja se on poistettu kuin mikä tahansa tauti, joka on hoidettu. Se voi uusia, mutta se on sitten sen ajan murhe. Kiitos viisaan lääkärin, en vajonnut sängyn pohjalle ja jäänyt sairastamaan, vaikka sairaslomalla toki olen hoitojen ajan, vaan olen elänyt täysin samoin kuin ennenkin. Ulkoilen, käyn konserteissä, teatterissa jne. Tosin täytyy sanoa, että minulla ei ole olut mitään sivuvaikutuksia sytostaattihoitojen aikana, tukka tietysti lähti joka ekan hoitokerran jälkeen, onneksi pipo ja peruukkia auttaa.
Pipsukka | 23.11.2008 klo 08:58:28