Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.

Naisten syövät

Re: Juhannus tulossa - miten lie alkoholin naukkailu hoidon aikana?

Oiskos täällä kuulolla muita OYSsa käyvijöitä, että miten teille on ohjeistettu?

Jotenkin tuntuisi ymmärrettävää jos olisi erilailen "vivahde" tai erilainen sanavalinta ohjeissa. Mutta tässä on ihan selkeä ero. Yritän nyt oikeen muistella tarkkaa, mutta minun lääkäri ei maininnut mitään alkoholista. Nyt kaivoin vielä esille sen paperin, joka on ohje taxotereä saaville ja siinä lukee itseasissa näin: "välttäkää alkoholin ja vitamiinien käyttöä päivää ennen, hoitopäivänä ja hoidon jälkeisenä päivänä". Sitten hoitaja sivuutti tätä alkoholiasiaa puhelimessa, kun kysyin tosiaan siitä uimisesta. Niin painotti oikeen, että ihan normaali elämää pitäisi jatkaa sytostaateista huolimatta, alkoholia vain ei silloin kun on tiputus aika. Tosi outoa, että on näin poikkeavaa ohjetta.

Itse olin kuvitellut ennen hoitojen alkamista, että edessä on tipaton puolivuosi. Eihän siitä haittaakaan ole, että on ilman viiniä ja saunaolusia, mutta olen samaa mieltä kun joku muukin, että turhat rajoitukset ja kiellot on ikäviä, sillä elämä sytostaatti putkessa on jo muutenkin tarpeeksi rajoittunutta.

MeriTuuli
MeriTuuli | 19.6.2007 klo 14:58:52