Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Juhannus tulossa - miten lie alkoholin naukkailu hoidon aikana?
Hei helmikuu, minun ohjeissani on sama: Ei alkoholia tipuspäivänän eikä edellisenä eikä seuraavana. Olen sen ymmärtänyt, että ei ollenkaan. Lisäksi saat en xelodan 8 päivää, josta minulla ei ole kokemusta, tarkistapa tiputuksen antavalta hoitajalta, että koskeeko alkoholikielto myös xelodaa? Tai oletko saanut Xelodasta sellaisen kirjallisen ohjeen. Minulla ainakin taxoterestä on sellainen A4-ohje, jossa toi alkoholi kielto mainitaan. Muuna ainaka hoitaja on korostanut, että voi elää ihan normaalisti, kuten itsestä tuntuu. Tuskin mitkään "perinteiset" juhannuskännit on hyväksi maksalle sytostaattien aikana, kuten ei tietty ilman sytostaattejakaan. Mutta tätähän et kysynytkään :-).Sitten saattaa joillain olla henkilökohtaisia kieltoja, esim. voisin kuvitella, jos maksa-arvot on kohollaan... kannattaa kyllä tarkistaa omalta hoitajalta tai lääkäriltä. Ei sitten tule tehtyä mitään mistä oma terveys kärsii, eikä toisaaltaan myöskään ole turhan ankara itseään kohtaan, jos se on turhaa.
Itselleni ei pahemmin ole maistunut, varmaan juuri sen takia, kun olo on muutenkin aina tiputuken jälkeen kuin laskuhumalassa. Muutaman kerran olen ottanut 1-2 lasia viiniä ruan kanssa tai saunaoluen. Ensimmäisen taxoteren jälkeen makuaistini ei kamalasti häiriintynyt, mutta esim. juomat maistuivat oudoille, varsinkin puhaviini maistui tosi ihmeelliselle, niinku pilaantuneelle.
MeriTuuli
- Re: Juhannus tulossa - miten lie alkoholin naukkailu hoidon aikana?MeriTuuli