Tämä on keskustelufoorumin arkisto, jonne on koottu keskustelut Syöpäjärjestöjen vanhoilta verkkosivuilta. Keskustelujen viestejä voi lukea, mutta viestejä ei pysty kirjoittamaan.Siirry uudelle keskustelufoorumille.
Naisten syövät
Re: Juhannus tulossa - miten lie alkoholin naukkailu hoidon aikana?
Heipä hei kaikille,lueskelin tässä taas teidän viestejänne ja taas törmäsin aiheseen, jossa näköjään on hoitoalue/lääkäri kohtaisia eroja.
Minulle sytolääkäri sanoi, että alkoholinkäyttö on sytojen aikana kielletty!! (olen siis cef-hoidossa) Ja syynä se, että maksaa ei saisi tahallisesti rasittaa, kun se kuormittuu muutenkin nyt hoitojen aikana. Olen tietenkin kuuliaisena "tyttönä" uskonut lääkärin sanaan enkä edes saunaolutta ole uskaltanut ottaa.
Ja muutenkin sain hirveästi kieltoja mitä ei saa tehdä hoitojen aikana: uintikielto luonnonvesissä, eikä mitään purkista otettavia esim. lisävitamiineja, rasvahappoja saa käyttää. Olen ennen hoitoja juonut Lidlin vitamiinipitoista mehua, mutta siitähkin hän sanoi, että kannattaa lopettaa. Periaatteessa pitäsi elää normaalia elämää, mutta kaikennäköisiä kieltoja tuntuu kuitenkin olevan....
Mutta kaikesta huolimatta: Nautitaan Suomen kesästä ja tulevasta Juhannuksesta (...niin aina kun mieliala antaa myöten...) Sen ainakin on itse huomannut, että kun on tosi paha mieli ja rypee jossain pohjamudissa, niin kuitenkin huomaa, että positiivia asioita on paljon ympärillä, joista täytyy vaan napata kiinni ja yrittää unohtaa ikävät asiat tai ainakin heittää ne taka-alalle. Voimia teille kaikille!
Toivottaa Kesätuuli
- Re: Juhannus tulossa - miten lie alkoholin naukkailu hoidon aikana?Kesätuuli